Lelassult a lakossági kiadások növekedése, a félmilliárd lakos csupán 1,2 százalékkal költött többet az egy évvel korábbinál
Az Európai Unióban lelassult a lakossági kiadások növekedése a harmadik negyedévben, az unió közel félmilliárd lakója csupán 1,2 százalékkal költött többet az egy évvel korábbinál a Visa Europe felmérése szerint.
A kártyatársaság az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta, hogy a lakossági fogyasztás alakulása a gazdasági helyzetet tükrözi: a legnagyobb bajokkal küszködő tagállamokban, főként Írországban és Görögországban kevesebb pénzt költött el a lakosság, mint egy évvel korábban, javult viszont a fogyasztási kedv az unió legnagyobb tagjainál - főként Franciaországban és Nagy-Britanniában -, és a viszonylag lendületesen növekedő keleti tagállamokban, elsősorban Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban.
Ugyanakkor a huszonheteket együttvéve a harmadik negyedévben regisztrálták a legszerényebb bővülést; a lakossági költés éves szintű növekedése az év első három hónapjában mért 2,6 százalékról és a második negyedévi 1,9 százalékról lassult 1,2 százalékra.
A Markit piackutató vállalattal közösen végzett felmérés szerint a lakossági fogyasztás csekély mértékben járult hozzá az unió bruttó hazai termékének (GDP) harmadik negyedévi növekedéséhez, ami számos egyéb tényező mellett arra utal, hogy törékeny a gazdasági fellendülés. Az egyre nagyobb munkanélküliséggel és a várható kormányzati megszorításokkal együtt a legjobb esetben is csak szerény GDP-növekedés várható a következő hónapokban.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az
Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is
készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.