3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Lassan terjed a digitális szolgáltatások használata a magyar tévénézők körében, de az érdekes műsorokat, filmeket már az interneten nézzük.

Az internet elterjedése a tévénézési szokásokat is alapjaiban megváltoztatta: a válaszadók túlnyomó része, több mint fele már interneten követi a műsorokat. A tévézők letöltik az őket érdeklő filmeket, vagy internetes streameket, videómegosztó oldalakat választanak - derült ki a KPMG felmérésből, amelyben a digitalizáció hatását vizsgálta a hazai médiafogyasztási szokásokra.

Milyen módszerrel néz médiatartalmakat? Forrás: KPMG

Eszerint jelentősen nőtt azok száma is, akik a kiválasztott műsort a csatorna weboldalán nézik meg: a válaszadók közel kétharmada él ezzel a lehetőséggel, szemben a 2008-ban jellemző 39 százalékos aránnyal. Míg 2008-ban a válaszadók több mint 50 százaléka soha nem nézett internetes forrásból származó tartalmakat, addig ma már csupán 10 százalékuk nyilatkozott így.

„Ezek az eredmények nem azt jelentik, hogy a tévézésnek leáldozott. Ha korcsoportos bontásban vizsgáljuk meg a válaszokat, akkor kitűnik, hogy a 30-49 éveseknél még mindig a tévénézés dominál” – fűzte hozzá Nestor Andrea, a KPMG telekommunikáció és média csoportjának vezetője.

Az előfizetők többsége digitális csatornacsomagot választ, az ár és a csatornák száma mellett szempontként jelenik meg a műsorrögzítés vagy a videotéka. A válaszadók háromnegyede azt mondta, szívesen használná a videotéka (Video on Demand – VoD) funkciót.

Összevissza kapcsolgatunk

„A tévénézési szokásokra – korosztályoktól függetlenül – továbbra is a passzivitás és a tudatosság hiánya jellemző. A válaszadók csupán fele szeretné saját maga összeállítani csatornacsomagját, és meglepő módon a reklámblokkok átugrását sem tartják kiemelkedő fontosságúnak. Annak ellenére, hogy az előfizetési csomagok egyre több csatorna elérését teszik lehetővé, csakúgy, mint 2008-ban, jelenleg is csupán 2-5 adót néznek rendszeresen a válaszadók”– mondta Nestor Andrea.

Legnépszerűbb csatornák

A kevéssé tudatos tévénézést mutatja az is, hogy a válaszadók közel fele soha nem rögzít műsorokat, ugyanakkor azok, akik felveszik az őket érdeklő tartalmakat, 2008 óta aktívabbak lettek, sokan akár naponta is használják műsorrögzítésre alkalmas készüléküket.

A legnépszerűbb csatornák a kereskedelmi adók, ezeket követik a sportcsatornák és a közszolgálati médiumok. 2008-hoz képest csökkent a kereskedelmi csatornák nézettségének részaránya, hasonlóan az akkor még második helyet elfoglaló közszolgálati csatornákhoz. A legnagyobb növekedést a sporttelevíziók érték el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Érdemes várni a tankolással, vagy tovább drágul az üzemanyag? Itt a friss elemzés
Privátbankár.hu | 2025. május 17. 12:20
Emelkedtek az üzemanyagárak az utóbbi másfél hétben – de meddig tart még ez a trend?
Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Úttörő megoldások a jövő tetőfedéséhez
Márkázott tartalom | 2025. május 10. 15:19
A tetőfedés világa dinamikusan átalakulóban van, amely új kihívások elé állítja azokat, akik építkezésbe fognak. 
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG