3p
Lassan terjed a digitális szolgáltatások használata a magyar tévénézők körében, de az érdekes műsorokat, filmeket már az interneten nézzük.

Az internet elterjedése a tévénézési szokásokat is alapjaiban megváltoztatta: a válaszadók túlnyomó része, több mint fele már interneten követi a műsorokat. A tévézők letöltik az őket érdeklő filmeket, vagy internetes streameket, videómegosztó oldalakat választanak - derült ki a KPMG felmérésből, amelyben a digitalizáció hatását vizsgálta a hazai médiafogyasztási szokásokra.

Milyen módszerrel néz médiatartalmakat? Forrás: KPMG

Eszerint jelentősen nőtt azok száma is, akik a kiválasztott műsort a csatorna weboldalán nézik meg: a válaszadók közel kétharmada él ezzel a lehetőséggel, szemben a 2008-ban jellemző 39 százalékos aránnyal. Míg 2008-ban a válaszadók több mint 50 százaléka soha nem nézett internetes forrásból származó tartalmakat, addig ma már csupán 10 százalékuk nyilatkozott így.

„Ezek az eredmények nem azt jelentik, hogy a tévézésnek leáldozott. Ha korcsoportos bontásban vizsgáljuk meg a válaszokat, akkor kitűnik, hogy a 30-49 éveseknél még mindig a tévénézés dominál” – fűzte hozzá Nestor Andrea, a KPMG telekommunikáció és média csoportjának vezetője.

Az előfizetők többsége digitális csatornacsomagot választ, az ár és a csatornák száma mellett szempontként jelenik meg a műsorrögzítés vagy a videotéka. A válaszadók háromnegyede azt mondta, szívesen használná a videotéka (Video on Demand – VoD) funkciót.

Összevissza kapcsolgatunk

„A tévénézési szokásokra – korosztályoktól függetlenül – továbbra is a passzivitás és a tudatosság hiánya jellemző. A válaszadók csupán fele szeretné saját maga összeállítani csatornacsomagját, és meglepő módon a reklámblokkok átugrását sem tartják kiemelkedő fontosságúnak. Annak ellenére, hogy az előfizetési csomagok egyre több csatorna elérését teszik lehetővé, csakúgy, mint 2008-ban, jelenleg is csupán 2-5 adót néznek rendszeresen a válaszadók”– mondta Nestor Andrea.

Legnépszerűbb csatornák

A kevéssé tudatos tévénézést mutatja az is, hogy a válaszadók közel fele soha nem rögzít műsorokat, ugyanakkor azok, akik felveszik az őket érdeklő tartalmakat, 2008 óta aktívabbak lettek, sokan akár naponta is használják műsorrögzítésre alkalmas készüléküket.

A legnépszerűbb csatornák a kereskedelmi adók, ezeket követik a sportcsatornák és a közszolgálati médiumok. 2008-hoz képest csökkent a kereskedelmi csatornák nézettségének részaránya, hasonlóan az akkor még második helyet elfoglaló közszolgálati csatornákhoz. A legnagyobb növekedést a sporttelevíziók érték el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
Vásárló Felderül a kedve, ha szombaton a benzinkúton jár!
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 11:16
A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal csökken, míg a gázolaj nagykerára 6 forinttal lesz kevesebb szombattól.
Vásárló Tényleg berágtak a kanadaiak
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 15:43
A kanadai kormány egyik válasza az Egyesült Államok büntetővámjaira az onnan érkező szeszes italokra kivetett 25 százalékos importtarifa, ám a boltok tudnak ennél keményebb reakciót is.
Vásárló Megjött az Auchan válasza Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 18:08
Miután a nemzetgazdasági miniszter fenyegető hangú közleményben követelt árcsökkentést, az Auchan jelezte, mennyit akciózott már eddig is az első két hónapban.
Vásárló Bevetették a „gazdasági elsötétítést” Trump ellen
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 12:46
Egy amerikai civil szervezet vezetésével indult mozgalom vásárlási bojkottot hirdetett az Egyesült Államok kormányzati szerveinél végrehajtott elbocsátások elleni tiltakozásul. Első körben sikertelenül. 
Vásárló Évtizedek óta nem látott eredmény született a gazdagok miatt
Buksza blog | 2025. március 4. 12:05
Az Egyesült Államok GDP-jének kétharmada a fogyasztásból származik, amelyből egyre nagyobb részt hasít ki a népesség magas jövedelmű része. Az háztartások kilenctizedének helyzete romlik.
Vásárló Energia- és költséghatékony fűtési-hűtési megoldás
Márkázott tartalom | 2025. március 3. 11:51
Napjainkban különösen fontossá vált a korszerű fűtési-hűtési lehetőségek kiaknázása. Ennek oka többek között az energiaválság, valamint a klímaváltozás felgyorsult ütemében keresendő. Mindenki a gazdaságosabb megoldásokat keresi, a cégek éppúgy, mint a lakossági felhasználók.
Vásárló A modern kerítések előnyei a mai világban
Márkázott tartalom | 2025. március 3. 11:17
Az urbanizáció és a modern építkezési technológiák térhódításával egyre inkább középpontba kerülnek a praktikus, időtálló kerítések. Amikor az ember a saját otthona biztonságáról és esztétikájáról dönt, különösen fontos annak figyelembevétele, hogy az adott megoldás mennyire időtálló. 
Vásárló Mutatjuk: így ugrottak meg az árak a magyar diszkontokban – egyetlen jó hír érkezett
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 3. 05:43
Továbbra is hegymenetben vannak az árak a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Februárban a felmérésben szereplő termékek átlagára a három diszkontláncban 12 435 forint volt, ami bő 2 százalékos havi áremelkedésnek felel meg. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG