3p
Lassan terjed a digitális szolgáltatások használata a magyar tévénézők körében, de az érdekes műsorokat, filmeket már az interneten nézzük.

Az internet elterjedése a tévénézési szokásokat is alapjaiban megváltoztatta: a válaszadók túlnyomó része, több mint fele már interneten követi a műsorokat. A tévézők letöltik az őket érdeklő filmeket, vagy internetes streameket, videómegosztó oldalakat választanak - derült ki a KPMG felmérésből, amelyben a digitalizáció hatását vizsgálta a hazai médiafogyasztási szokásokra.

Milyen módszerrel néz médiatartalmakat? Forrás: KPMG

Eszerint jelentősen nőtt azok száma is, akik a kiválasztott műsort a csatorna weboldalán nézik meg: a válaszadók közel kétharmada él ezzel a lehetőséggel, szemben a 2008-ban jellemző 39 százalékos aránnyal. Míg 2008-ban a válaszadók több mint 50 százaléka soha nem nézett internetes forrásból származó tartalmakat, addig ma már csupán 10 százalékuk nyilatkozott így.

„Ezek az eredmények nem azt jelentik, hogy a tévézésnek leáldozott. Ha korcsoportos bontásban vizsgáljuk meg a válaszokat, akkor kitűnik, hogy a 30-49 éveseknél még mindig a tévénézés dominál” – fűzte hozzá Nestor Andrea, a KPMG telekommunikáció és média csoportjának vezetője.

Az előfizetők többsége digitális csatornacsomagot választ, az ár és a csatornák száma mellett szempontként jelenik meg a műsorrögzítés vagy a videotéka. A válaszadók háromnegyede azt mondta, szívesen használná a videotéka (Video on Demand – VoD) funkciót.

Összevissza kapcsolgatunk

„A tévénézési szokásokra – korosztályoktól függetlenül – továbbra is a passzivitás és a tudatosság hiánya jellemző. A válaszadók csupán fele szeretné saját maga összeállítani csatornacsomagját, és meglepő módon a reklámblokkok átugrását sem tartják kiemelkedő fontosságúnak. Annak ellenére, hogy az előfizetési csomagok egyre több csatorna elérését teszik lehetővé, csakúgy, mint 2008-ban, jelenleg is csupán 2-5 adót néznek rendszeresen a válaszadók”– mondta Nestor Andrea.

Legnépszerűbb csatornák

A kevéssé tudatos tévénézést mutatja az is, hogy a válaszadók közel fele soha nem rögzít műsorokat, ugyanakkor azok, akik felveszik az őket érdeklő tartalmakat, 2008 óta aktívabbak lettek, sokan akár naponta is használják műsorrögzítésre alkalmas készüléküket.

A legnépszerűbb csatornák a kereskedelmi adók, ezeket követik a sportcsatornák és a közszolgálati médiumok. 2008-hoz képest csökkent a kereskedelmi csatornák nézettségének részaránya, hasonlóan az akkor még második helyet elfoglaló közszolgálati csatornákhoz. A legnagyobb növekedést a sporttelevíziók érték el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG