4p
A technológia fejlődése töretlenül halad előre, megkönnyítve az emberek hétköznapjait. De vajon milyen változásokat okoz ez az életünkben? A netezők 82 százalékát foglalkoztatják ilyen és ehhez hasonló kérdések már most.

A válaszadók az elkövetkezendő 30 évben főként az embert helyettesítő gépek, a megújuló energiaforrások, és az elektromos járművek használatának elterjedésére számítanak, míg teleportálásra vagy időutazásra többségük szerint még 100 év múlva sem leszünk képesek – derül ki az eNET – Telekom Jelentés az internetgazdaságról friss kutatásából, amely a netezők digitális trendekkel kapcsolatos elképzeléseit vizsgálta.

Mit várnak a netezők?

Az eNET 2017 júliusában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezőket nemcsak a most érzékelhető digitális lehetőségek, de a jövő sem hagyja hidegen: 82 százalékuk szokott gondolkodni azon, hogy vajon milyen változások várhatóak.

A netezők szerint a következő 30 évben életünkben az egyik legfontosabb változást a robottechnológia fejlődése okozza majd. Véleményük szerint a robotok több területen is átveszik majd az emberek helyét, illetve bővülni fog az otthonról végezhető munkák száma is. Bár a munka elgépiesedésével szakmák szűnhetnek meg, – veszélyeztetve ezzel az érintettek megélhetését –, ezzel együtt fejlődési lehetőséget (is) látnak ebben, hiszen egyúttal új szakmák is kialakulnak majd, ami folyamatos önfejlesztést igényel tőlünk, hogy meg tudjunk felelni az elvárásoknak.

A válaszadók arra számítanak, hogy bár gépiesedik az életünk, ezért egyre inkább ellustulunk, ugyanakkor a robotok sok mechanikus tevékenység alól felszabadítják az embert, így több lesz a szabadidőnk. Az egyre nagyobb fokú automatizálás kapcsán foglalkoztatja őket, hogy ennek következtében a személyes emberi kapcsolatok háttérbe szorulnak-e.

Tartanak tőle, hogy a klímaváltozás nagyon sok problémát fog okozni, főleg a Föld vízkészlete fog megcsappanni és a szélsőséges időjárás is egyre gyakoribb lesz. Emiatt különösen fontosnak tartják, hogy előtérbe kerüljenek a fenntartható, megújuló energiaforrások és ezek használatát a mindennapokba is beépítsük. A környezetvédelemmel, fenntarthatósággal összefüggésben az internetezők az elektromos járművek használatának elterjedésével számolnak, melyek szerintük gyakrabban fordulnak majd elő az utakon, mint hagyományos társaik, és melyek talán már nem is a földön, hanem a levegőben fognak közlekedni.

Magyarországon a következő 3 évtizedben a legjelentősebb változásokra a kapcsolattartás, kommunikáció (50%); a közlekedés és a járművek (43%); illetve a tanulás, oktatás (38%) terén számítanak a netezők.

Semmi sem elképzelhetetlen

A válaszadók többsége szerint a kutatás során ismertetett lehetőségek közül szinte mindegyik – ha nem is 30 éven belül, de – el fog terjedni hazánkban (is). A legvalószínűbbnek azt tartják, hogy otthonunkban minden eszközt hangvezérléssel irányíthatunk majd (92%); illetve hogy a megújuló energiaforrások teljesen felváltják a hagyományos energiahordozókat (91%).

A megkérdezetteket a távoli jövővel kapcsolatban, az akár sci-fi filmbe illő ötletek sem lepik meg. Nemcsak azt tartják elképzelhetőnek, hogy idővel hologramokon keresztül fogunk kommunikálni (86%); de azt is, hogy robotok fognak dolgozni helyettünk (84%); repülő autókkal fogunk közlekedni (78%); illetve hogy klónozni tudjuk majd házi kedvenceinket, így tetszés szerint bármennyiszer újraéleszthetőek lesznek (76%).

A válaszadók a legkevésbé azt tartják valószínűnek, hogy teleportálással tudunk majd közlekedni a bolygón a kiépített kapuk között; valamint hogy képesek leszünk az időutazásra, de még ezekről is 47, illetve 38 százalékuk gondolja, hogy egyszer meg fognak valósulni.

Amikor a fikció valósággá válik…

A következő évtizedekben a technológia fejlődésével számos olyan lehetőség válhat valóra, amiket eddig csak a mozivásznon láthattunk. Az internetezők szerint mindez jelentős változásokat eredményez, amelyek már most elkezdődtek, legyen szó akár munkáról, közlekedésről, vagy általában a hétköznapjainkról. Bár a technológia vívmányai kényelmesebbé teszik életünket, a válaszadók szerint fontos azt is szem előtt tartanunk, hogy a gyorsan fejlődő, digitalizált világban se szoruljanak háttérbe a személyes emberi kapcsolataink; illetve hogy a fejlődés fenntartásához a Föld forrásaival is körültekintőbben gazdálkodjunk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG