3p

Rakodást segítő robotszerű gépek könnyíthetik meg a boltosok munikáját. A bevásárlókocsik pedig okosabbak lesznek, kérdés, hogy ez mennyire jön be a vásáróknak. 

Meghökkentő megoldásokkal is igyekeznek hatékonyabbá tenni a működésüket világszerte a kiskereskedelmi cégek - derül ki a RetailWeek szakportál újdonságokat bemutató összefoglalójából.

Szintet lép a rakodás

A legfrissebb bizonyíték erre, hogy kísérleti alkalmazásban megjelentek azok az úgynevezett külső megerősítő vázak (exoskeleton), amelyek segítik az munkatársakat a rakodásban. Az Esselunga hálózat, amely Olaszország élelmiszer-elosztási piacának 9 százalékát birtokolja, a Comau és az IUVO robotfejlesztő vállalatok eszközét teszteli.

Exoskeleton, azaz gépi váz segítheti a raktárosokat, boltosokat. Forrás: mate.comau.com
Exoskeleton, azaz gépi váz segítheti a raktárosokat, boltosokat. Forrás: mate.comau.com

Egy vállra, derékra és lábra erősíthető vázról van szó, amely segíti a használóját a nagy dobozok megemelésében. Ezzel védelmet kínál a hát alsó részeinek emeléssel járó fájdalma ellen. A szerkezetben nincsenek motorok és akkumulátor, pusztán egy rugó tárolja a lehajló, leguggoló ember mozdulatában rejlő energiát, majd adja vissza azt az emelésnél.

Az elektronikai termékeket áruló brit Currys 2022 novemberében vezetett be exoskeletonokat, ami arra utal, hogy hamarosan egyre több áruházban jelenhetnek meg.

Mindent tudó bevásárlókocsi

További újítás a képernyővel, mérleggel és vonalkód-leolvasóval ellátott bevásárlókocsi. Erről a találmányról jó ideje ír a szaksajtó, ám a francia Carrefour, a világ nyolcadik legnagyobb áruházlánca már üzembe is helyezett 15 ilyen bevásárlókocsit egyik párizsi boltjában.

Szuper bevásárlókocsik álltak munkába a francia mamutnál. Fotó: Depositphotos
Szuper bevásárlókocsik álltak munkába a francia mamutnál. Fotó: Depositphotos

Azt még érdekes játéknak találhatja a vevő, hogy a maga előtt tolt guruló szerkezet automatikusan feljegyzi mi került bele, és a vásárlás végeztével már csak ki kell egyenlítenie a számlát. Azt azonban talán több vásárló irritálónak minősítheti, hogy a képernyőkön folyamatosan reklámokat tolhatnak az arcukba.

Házhoz szállítás bárhova

A Domino a világ legnagyobb pizzakiszállító vállalata, eleve azt tekinti küldetésének, hogy a lehető leggyorsabban eljuttassa a friss ételt az otthonából vagy a munkahelyéről rendelő ügyfélhez. A cég ezért úgy döntött, magasabb szintre emeli a házhoz szállítást az úgynevezett pinpoint kiszállítással.

A felhasználó a cég alkalmazásán megjelenő térképen rámutat egy helyre, ami lehet egy utcasarok, egy tér közepe vagy egy háztető, és rendszer automatikusan rögzíti ezt mint az pizzaszállítmány úti célját. Ezután már csak várni kell a futárt sütkérezve egy padon a sétálás közben tartott rövid pihenő idején.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG