A vállalkozás 2012. január 1. és 2012. december 10. között a Sogni D’oro Ceramica alvásszett népszerűsítése során azt állította, hogy a bio kerámia rostszálakkal átszőtt alvásgarnitúrája az általunk alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában megőrzi és így a termék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az emberi egészségre.
A GVH szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk jobbítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket, amelyért akár anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is hajlandóak.
Nem tudták igazolni a hatást
A hivatal kiemeli, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.
A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a Sogni D’oro Ceramica alvásszett ténylegesen rendelkezik a terméktájékoztatójában, honlapján, videómegosztó portálon, valamint a Természetgyógyász Magazin 2012. augusztusi számában megjelenő hirdetésekben szereplő hatásokkal.
A GVH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 4.547.000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.