1p
Nemzetközi versenyt hirdetett a Mastercard olyan mobil alkalmazások között, melyek valamilyen módon segítik a fogyasztókat a vásárlásban. A zsűri a közép-kelet európai régió, valamint Oroszország és Törökország mobilvásárlási alkalmazásait értékelte.

A MasterCard versenyében olyan alkalmazásokat hasonlítottak össze, melyek segítséget nyújtanak bizonyos termékek illetve szolgáltatások megvásárlásában. Nevezhettek többek között termékkatalógus, szolgáltatás- vagy boltkereső alkalmazások, taxi- és ételrendeléshez használt applikációk, de nagy számban voltak az egész régióban divatos kuponos vásárlást biztosító programok is.

Az összesített eredmény több mint 110 alkalmazás vizsgálata után született meg. Így a régióban a legjobbnak járó díjat a török Yemeksepeti, Törökország első számú étel házhozszállító szolgáltatásának mobil megoldása kapta, mellyel a felhasználók tartózkodási helyük alapján választhatnak többezer étterem kínálatából. A második helyezett a lengyel e-book, hangoskönyv és e-folyóiratolvasó alkalmazás, a Nexto Reader lett, amellyel Lengyelország legnagyobb könyváruházának virtuális polcait lehet böngészni, de a fogyasztók az alkalmazáson keresztül meg is vásárolhatják a kiválasztott termékeket. A harmadik helyen Csehország legnagyobb közösségi vásárlást támogató szolgáltatása, a Slevomat szerepel.

A ParkolóÓra alkalmazás nyert

Molnár Miklós,
az AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója

Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak, míg a második helyre is hasonló típusú, parkolást és autópálya-matrica megvásárlását lehetővé tévő Mobil parkolás & e-matrica érkezett. A hazai dobogó harmadik fokán egy mesterember-kereső adatbázis áll, a JóSzaki.hu.

Nagyon fontos szempont volt a tervezés során, hogy a felhasználók gyorsan, legfeljebb három kattintáson belül elérjék a céljukat. Alkalmazásunk a gyorsaság mellett átláthatóságot biztosít, hiszen a felhasználók nyomon követhetik a parkolásra költött összeget, a percre pontos leállításnak köszönhetően pedig nincs túlszámlázás - mondta Molnár Miklós, a győztes ParkolóÓrát fejlesztő AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója.

A ParkolóÓra, a Mobil parkolás & e-matrica és a JoSzaki.hu

Az Androidra és iOS-re fejlesztett ParkolóÓra fő célja, hogy a parkolást minél gyorsabban indíthassa el és fizethesse ki a felhasználó. Az alkalmazás használata egyszerű, mindössze az autó rendszámát és a parkoló zóna kódját kell megadni. A beállításokat az alkalmazás SMS-é alakítja és elküldi a parkoló társaságnak.

A Mobil parkolás & e-matrica alkalmazással parkolási díjat valamint autópálya matricát lehet vásárolni Android és iOS rendszerű telefonokon. Az alkalmazás helymeghatározás segítségével tesz javaslatot arra, hogy éppen melyik parkolási zónában tartózkodik a felhasználó, így biztosítva a parkolás gyors elindítását és kifizetését. A helymeghatározás segítségével az alkalmazás azt is megjegyzi, hogy a tulajdonos, hol parkolta le az autóját arra az esetre, ha elfelejtené azt vagy eltévedne a városban.

A JóSzaki alkalmazás segítségével könnyen találhatunk szakembert a legváltozatosabb feladatokra szobafestőtől programozóig. Az Android és iOS platformon futó alkalmazásban a regisztrált felhasználók szakterület és földrajzi elhelyezkedés szerint kereshetnek.

Jók vagyunk alkalmazásokban

A zsűri értékelése szerint a vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában. Az értékelt magyar alkalmazások átlagpontszáma ugyanis a második legmagasabb volt az egész mezőnyben, sőt a saját nyelven elérhető alkalmazások száma alapján is Magyarország lett a harmadik - közölte a Privátbankárral a Mastercard.

Összehasonlításban a környező országokkal, a vásárlási alkalmazások szegmense igen fejlett Magyarországon – mondta Hemberger András, a MasterCard igazgatója. Kifejezetten sok vásárlási alkalmazás van, és ezek a kereskedelem nagy területét lefedik, ami a környékbeli országokról nem mondható el. Ezen kívül a magyar alkalmazások magas minőségi színvonalat képviselnek: mind az induló vállalkozásoktól, mind a nagy nemzetközi cégektől láttunk kiemelkedő minőségű példákat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg általánosan elterjedt lenne a mobil vásárlás Magyarországon, hiszen ez a szegmens továbbra is csak 1-3 százalékát teszi ki a magyar nyelven elérhető alkalmazásoknak. Azonban vannak arra utaló jelek, hogy nagyon jó ütemben fejlődik ez a piac, sok lehetőséget látnak benne a kereskedők és a szolgáltatók.

A törökök lenyomtak mobilfizetésben

Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője szerint egy adott piac fejlettségét jelzi, hogy a résztvevő alkalmazások milyen arányban teszik lehetővé a tulajdonképpeni vásárlást, tehát nem csupán termékinformációval, térképpel vagy egyéb eszközökkel támogatják a folyamatot, de elviszik a fogyasztót a kasszáig, felajánlanak valamilyen fizetési lehetőséget. Ez az arány Magyarországon volt a második legmagasabb (59%) az egész régióban, a verseny zsűrije csak Törökországban talált nagyobb arányban ilyen alkalmazásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG