3p
Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt tettük, derül ki a MasterCard legfrissebb adataiból. A kártyatársaság kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a csütörtök lett az egyik új bevásárló nap, de vasárnap kivételével minden nap nőtt a kártyahasználat.

A MasterCard a vasárnapi boltbezárás bevezetését megelőző két hónap napi bankkártyás tranzakcióinak számát és értékét hasonlította össze az azt követő két hónap adataival. A kártyatársaság számai azt mutatják, hogy vasárnaponként felére (50 százalékra) csökkent a bankkártyás vásárlások száma - összegüket tekintve pedig 52 százalékra. Jóllehet a törvény bevezetése előtt is a vasárnap volt az egyik leggyengébb nap vásárlási szempontból, az új szabályozásnak betudhatóan ezen a napon negyedannyi kártyás művelet zajlik, mint a hét legnagyobb forgalmú napján, azaz szombaton.

A csütörtök az új vasárnap

Ami a többi napot illeti: a bankkártyás vásárlások száma átlagosan 11 százalékkal, értéke pedig átlagosan 20 százalékkal növekedett a hét további hat napján. A MasterCard statisztikái alapján megállapítható tehát, hogy a vásárlók átütemezik a heti bevásárlást más napokra. A tranzakciók száma legnagyobb mértékben a csütörtöki napon emelkedett, 19 százalékkal, de jelentősen nőtt a szerdai (13%) és a szombati (12%) kártyás vásárlások száma is.

Míg korábban a péntek volt a legnépszerűbb vásárlási nap Magyarországon, mostanra megközelítőleg ugyanannyi művelet megy végbe csütörtökön is, mint pénteken vagy szombaton. Így elmondható, hogy a csütörtöki nap is elsődleges bevásárlási nap lett a héten. 

Ami az új vásárlási szokásokat illeti, a csütörtök előretörése a legérdekesebb fejlemény, amit a kereskedelemben is ki lehet használni akciókkal, esetleg hosszabbított nyitva tartással – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.


Vasárnap a gép előtt vásárolunk

 

A MasterCard elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos statisztikái azt mutatják, hogy a vasárnapi zárva tartás az internetes vásárlási szokásokra is hatással volt. A törvény hatálybalépése előtt szombaton és vasárnap történt a legkevesebb vásárlás az interneten - csaknem azonos mennyiségű tranzakció ment végbe a két hétvégi napon. Az új törvény bevezetését követően ugyanakkor a hétvégi internetes vásárlási szokások egyértelműen megváltoztak. Szombati napokon több mint 20 százalékkal esett vissza az online bankkártyás tranzakciók száma (értéke pedig 24 százalékkal). Ennek egyik oka lehet, hogy sokan éppen ezen a napon mennek el otthonról vásárolni, és kevesebbet vannak a számítógép előtt.

Ezzel szemben vasárnap a hét napjai közül a legnagyobb mértékben, 6 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma, összértéke pedig 2 százalékkal. A növekedés ellenére egy vasárnapi kártyás vásárlás átlagértéke 4 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy március 15-e óta a kártyabirtokosok több, de átlagban kisebb értékű internetes rendelést kezdeményeznek vasárnapi napokon. 

Így is többet vásárolunk kártyával

A statisztikából az is kiderül, hogy a vasárnapi zárva tartás nem vetette vissza a kártyás fizetések népszerűségének növekedését. A MasterCard statisztikája szerint az új szabályozás bevezetését követően ugyanolyan ütemben nőtt a bankkártyás vásárlások száma (5 százalékkal) és értéke (12 százalékkal) a vizsgált négy hónap alatt, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG