2p
Még mindig igaz, hogy inkább ünnepek alkalmával fogyasztunk pezsgőt.

Magyarországon évente mintegy 20 millió palack, megközelítőleg 150 ezer hektoliter pezsgő fogy, az idén mennyiségben enyhe, értékben kétszámjegyű növekedést prognosztizálnak a szakemberek - mondta a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Egyre inkább a minőségre megyünk

Kovács György szerint az elmúlt években a mennyiségét tekintve stabil volt a pezsgőfogyasztás, értékben pedig kétszámjegyű volt a növekedés. A Törleynél már a 2014-es szezontól az tapasztalható, hogy a fogyasztás a magasabb minőségű magyar pezsgők irányába tolódik el, a vásárlók egyre inkább a kiváló minőségi kategóriájú pezsgőket keresik.

A Nébih tavaly év végén óriási pezsgőtesztet tartott. 30 terméket vizsgáltak, melyek lettek a legjobbak? Arról itt írtunk >>>

A magyar pezsgőfogyasztásra továbbra is jellemző a szezonalitás, az éves pezsgőmennyiség több mint felét november-decemberben vásárolják meg. A karácsonyi szezonon kívül a második legerősebb időszak a három nyári hónap. A pezsgő azonban ma már nem hiányzik a magyar családok életéből, a különböző ünnepekkor és különleges alkalmakkor is fogyasztják.

Alsó soros és szuper-prémium

Az alsó árkategóriájú termékeknél nincsenek pontos piaci adatai a cégnek, ebben a szegmensben ugyanis a Törley nincs jelen. Közepes árfekvésű termékekből mintegy 10 millió palack, prémiumból több mint 1 millió, szuper-prémiumból 100 ezres nagyságrendű palack fogy a magyar piacon. A közepes árkategóriájú pezsgő 800-1200 forintba kerül, míg a prémium kategóriát 1500-2500 forintért adják, a szuper-prémium kategóriáért pedig 3000-5000 forintot kell fizetni palackonként.

Külföldre is jut

Magyarországról évente mintegy 7,5-8,0 millió palack pezsgő kerül a külföldi piacokra. A Törley számára Európán belül Skandinávia, és a Baltikum nagyon jelentős exportpiac pezsgőben. A környező országok szinte mindegyikébe szállítanak, Európán kívül pedig Észak-Amerikában, főleg Kanadában van komoly piaca a magyar pezsgőnek. Emellett vannak szállítások még Ázsiába is Vietnamon kívül Kínába és Japánba, csakúgy mint Afrikába, illetve Dél- és Közép-Amerikába is - közölte.

A pezsgőimportról nincsenek pontos adatok, de maximum 1-2 millió palackra tehető a külföldről származó pezsgők mennyisége, amely leginkább Olaszországból érkezik az országba.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG