2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig igaz, hogy inkább ünnepek alkalmával fogyasztunk pezsgőt.

Magyarországon évente mintegy 20 millió palack, megközelítőleg 150 ezer hektoliter pezsgő fogy, az idén mennyiségben enyhe, értékben kétszámjegyű növekedést prognosztizálnak a szakemberek - mondta a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Egyre inkább a minőségre megyünk

Kovács György szerint az elmúlt években a mennyiségét tekintve stabil volt a pezsgőfogyasztás, értékben pedig kétszámjegyű volt a növekedés. A Törleynél már a 2014-es szezontól az tapasztalható, hogy a fogyasztás a magasabb minőségű magyar pezsgők irányába tolódik el, a vásárlók egyre inkább a kiváló minőségi kategóriájú pezsgőket keresik.

A Nébih tavaly év végén óriási pezsgőtesztet tartott. 30 terméket vizsgáltak, melyek lettek a legjobbak? Arról itt írtunk >>>

A magyar pezsgőfogyasztásra továbbra is jellemző a szezonalitás, az éves pezsgőmennyiség több mint felét november-decemberben vásárolják meg. A karácsonyi szezonon kívül a második legerősebb időszak a három nyári hónap. A pezsgő azonban ma már nem hiányzik a magyar családok életéből, a különböző ünnepekkor és különleges alkalmakkor is fogyasztják.

Alsó soros és szuper-prémium

Az alsó árkategóriájú termékeknél nincsenek pontos piaci adatai a cégnek, ebben a szegmensben ugyanis a Törley nincs jelen. Közepes árfekvésű termékekből mintegy 10 millió palack, prémiumból több mint 1 millió, szuper-prémiumból 100 ezres nagyságrendű palack fogy a magyar piacon. A közepes árkategóriájú pezsgő 800-1200 forintba kerül, míg a prémium kategóriát 1500-2500 forintért adják, a szuper-prémium kategóriáért pedig 3000-5000 forintot kell fizetni palackonként.

Külföldre is jut

Magyarországról évente mintegy 7,5-8,0 millió palack pezsgő kerül a külföldi piacokra. A Törley számára Európán belül Skandinávia, és a Baltikum nagyon jelentős exportpiac pezsgőben. A környező országok szinte mindegyikébe szállítanak, Európán kívül pedig Észak-Amerikában, főleg Kanadában van komoly piaca a magyar pezsgőnek. Emellett vannak szállítások még Ázsiába is Vietnamon kívül Kínába és Japánba, csakúgy mint Afrikába, illetve Dél- és Közép-Amerikába is - közölte.

A pezsgőimportról nincsenek pontos adatok, de maximum 1-2 millió palackra tehető a külföldről származó pezsgők mennyisége, amely leginkább Olaszországból érkezik az országba.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG