3p
Hazánk első világszinten ismert és elismert szupermodellje keményen megdolgozott a pénzéért. De mennyi az annyi?
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Későn ért be a magyar modell szakma

A magyar modellügynökségek alaposan megküzdenek a szupermodellek körüli sztereotípiákkal, épp ezért, itthon nehezebben ismeri el a köztudat egy magyar modell munkáját, mint külföldön. Pedig inkább büszkélkednünk kellene a már három befutott modellünkkel, mint ócsárolni őket.

Főleg úgy, hogy a keleti blokk országai közül Magyarország tudta felmutatni a legkésőbb az első szupermodellt, aki nem más, mint Mihalik Enikő. Őt tartják az egyik első fecskének a szakmában, a második Palvin Barbara, a legújabb pedig Axente Vanessza - írja legújabb számában a Forbes.

A magyar ügynökségek elég fukarok modelljeikkel

Az magyar ügynökségek tucatjával gyűjtik a 13-14 éves lányokat, és akiben lehetőséget látnak, azt felkészítik a külföldi karrierre. Fizetik a fodrászt, sminkest, a fotóst, aki összedob nekik egy sorozatot, emellett a kondibérletet és a nyelvtanfolyamot is, ugyanakkor komolyabb fogászati beavatkozást már nem finanszíroznak.

Sőt, az ügynökség elsőként mindig bepróbálkozik a modell szüleinél, hogy azok állják a munkával járó kiadásokat. Végül a modellre fordított összeg körülbelül 200 ezerre rúg, ami párszázas tételnek mondható, ha azt vesszük, hogy nyugaton a tízezer eurós beruházások sem kottyannak meg.


A modell 16 éves korától elkezd visszatérülni a belefektetett összeg


Az ügynökségek igyekeznek elkülöníteni, hogy miből vonják le a lányok pénzét. Amit a modellek külföldön keresnek, azt az ottani ügynökségük szerzi, ezért cserébe egységes, tízszázalékos jutalékot fizet az anyaügynökségeknek.

A legtöbben nem ebből, hanem a magyarországi munkákból vonják le a lányok felfuttatására költött pénzt. Ezután már az ügynökség és a modell döntésein múlik, milyen irányt vesz a pálya - írja a lap.

Így üzletel a hungarikumnak számító szupermodellünk


A 28 éves Mihalik Enikő jelenleg épp New York-i lakásából irányítja karrierjét. A modell elmondta, bérezése a közös megbeszélés alapján dől el az ügynökség és közte. Emellett van egy fix napidíja, ami nem foglalja magában az utazást, a szállást, de ezt a felkérések válogatják, hogy kifizeti-e a kliens vagy sem.

Munkadíjak
Katalógus-munka 10-20 ezer euró, azaz 3-6 millió forint
Divatbemutató, show 600-1000 euró, azaz 180 ezer - 3 millió forint
Kampány (főleg a kozmetikai-és a parfümipar fizet a legjobban): 10-20 ezer euró, azaz 3-6 millió forint
H&M felkérés 20 000 euró, azaz 6 millió forint
Exkluzív kampány 100 ezer euró felett, azaz 30 millió forint felett

Enikő elmondta, nem tartja számon pénzügyeit, de azt élvezi, hogy jól keres, amiért keményen dolgozik. Mivel ebből a szakmából jelenleg hamar kiöregednek a modellek, most kell megszednie magát, hogy később nyithasson akár egy saját vállalkozást is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG