Fotó: Marcali Gábor |
Az utóbbi 3-4 évben alapvetőn megváltoztak a fogyasztói szokások a karácsonyi időszakban. Már nem csak egy vágott vagy élő fenyőfa, esetleg egy műfenyő felállítása és díszítése a szokás a magyar otthonokban, hanem a lakások, házak feldíszítése, dekorálása.
Már nem csak barkácscuccokért megyünk
A barkácsáruházak is ennek megfelelően átalakították kínálatukat. Hiába fogy ugyanis jól ajándékcikknek a szerszámkészlet a férfiak számára, a vásárlók döntő többsége otthonszépítési és dekorációs termékekre vágyik. A kültéri dekoráció sem csak fényfüzéreket jelent ma már, hanem a kertek, teraszok különböző lámpásokkal, kerámia figurákkal való feldíszítését, vagy úgynevezett dekorációs fa felállítását, ami sok száz LED-lámpával áraszt hangulatot - áll a Praktiker közleményében.
Az abszolút slágertermék azonban a műfenyő lett. "Még a tavalyi évhez képest is bővítettük kínálatunkat a műfenyőből, mert egyre népszerűbbek, hiszen szépek, egyszerűen és gyorsan felállíthatóak, többnyire összecsukhatóak, így az év többi részében nem sok helyet foglalnak, kevesebb a gond velük és egyszeri költséget jelentenek" – mondta Nagy Szilvia, a Praktiker Kft. kategóriamenedzsere. "A legdrágább műfenyőkről csak tapintás után lehet megmondani, hogy nem a természet alkotta őket. Már kaspóban is meg lehet vásárolni a műfenyőt, s ízléstől függően skandináv, de mediterrán megjelenésű műfenyő is kapható. A műanyag fa már „slim”, azaz kecsesebb formában is létezik.
A slágerszínek közül továbbra is klasszikus színek – az arany, az ezüst, a piros árnyalatai – a kedveltek, amelyeket ízlésesen kombinálnak a gyártók.