2p
A karácsonyi bevásárlási szezon kezdetén a magyarok átlagosan 33 ezer forintot terveztek költeni karácsonyi ajándékokra, tizedük saját bevallása szerint valamivel többet, mint tavaly. Kétharmaduk úgy tervezte, hogy előre spórol az ajándékokra, míg 4 százalék hitelből akarta finanszírozni a fa alá kerülő csomagokat - derül ki a Cofidis Hitel Monitor felméréséből.

Szinte mindenki, a 18-69 éves korosztály kilenctizede tervezte, hogy vásárol karácsonyi ajándékokat. Ami a megajándékozottak számát illeti, a karácsonyi tervek nemigen különböznek a tavalyi ünneptől: 31 százalék 7 vagy több embert fog megajándékozni, közel ugyanennyien csak a legszűkebb körben (1-4 fő) osztják majd ki a csomagjaikat, míg 27 százalék 5-6 családtagnak, barátnak vesz meglepetést.

A magyarok 13 százaléka olyan előrelátó volt, hogy már ősszel elkezdte a vásárlást. A legtöbben azonban novemberben (31%) és december első felében (25%) tervezték az ajándékok zömének beszerzését, ennél későbbre alig egynegyed hagyta, köztük is mindössze 4 százalék gondolta úgy, hogy az ünnepeket közvetlenül megelőző napokig ráér. Ennek ellentmond az, hogy a napokban mennyien vásárolnak.

A legtöbben bevásárlóközpontba, plázába mentek a karácsonyi meglepetésekért (62%), míg 49 százalék hipermarketekben vásárolt a fa alá. Az internetet összességében a magyarok több mint egyharmada használja ajándékvásárlásra.

Ki mennyit költ?


A karácsonyi ajándékokra szánt összeg alig tér el az előző év adataitól: egy-egy szerettünk megajándékozására átlagosan 6100 forintot költünk, összesen pedig körülbelül 33 ezer forintot adnak ki a magyarok. Az idősebbek és a gyermeket nevelők ennél valamivel többet szánnak a karácsonyfa alatti meglepetésekre. 

Egy másik felmérés szerint, amelyet a Regio Játékbolt készíttetett idén karácsonykor az ajándékokra szánt összeg átlagosan 16 ezer forint körül mozog. A 30 éven aluliak, és az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők szerényebb ünnepet terveznek, nagyjából 14 ezer forint körüli költéssel. A diplomások tervezett költsége 20 ezer forint, majdnem egynegyedük (22%) pedig 30 ezer forintnál többet fog költeni. 

A karácsonyi kiadásokra az ajándékozni szándékozók több mint kétharmada takarékoskodik, de a többségnek aktuális havi jövedelmét (is) fel kell használnia. Kevesen, a magyarok 4 százaléka venne fel hitelt ajándékvásárlásra.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG