3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Saját magát buktatta le tegnap az FTC egyik szponzora: nincs érdemi közölnivalója a közönséggel, vagyis a szponzorpénz nem valós üzleti döntést takar.

Tegnap átadták az új Fradi stadiont, a Groupama Arénát. Az elmúlt napokban rengeteg cikk jelent meg ezzel kapcsolatban, a Privátbankár is sokszor foglalkozott az új, Európa legmodernebbjének hirdetett stadionjának építésével és az átadással.


Lehetetlen küldetés

"Élőben" az embernek két dolog tűnt fel a stadionnal kapcsolatban. Az egyik, hogy a lelátón csak arra nem gondoltak a tervezők, hogy az emberek közlekedni is akarnak. Ha valaki a 20 méteres szektorok közepére igyekszik még úgy is komolyan egyensúlyoznia kell, ha sortársai felállnak - ha nem teszik, lehetetlen a küldetés.

A másik dolog, hogy kifejezetten gyorsítja a kiszolgálást a készpénzmentesség, ám a Sziget példájára meglehet érdemes volna az érintésnélküli bankkártyákat azért beengedni a fizetésbe. Ez ugyanis nem lassítaná a kiszolgálást, de az embernek sem lenne keserű a szájíze, hogy most pl. 500 forint pihen a kártyámon, miközben nem tudom, mikor megyek ki legközelebb Fradi meccsre... Ez persze egy fradistának, vagy egy fővárosi fociszeretőnek nem gond, de mit mondjon majd az a nyíregyházi szurkoló, aki évente jó, ha egyszer jön meccsre? Vagy a visszaváltást kellene megoldani.

A sor vége a metrónál

A beléptetőrendszer és a regisztráció kell és fontos, a névre szóló jegyekkel az embernek lehet vitája, de az ésszerűsége vitathatatlan. Az már kevésbé érthető - hacsak nem a kártyánként 1000 forintos beszedett díj nem volt motiváló -, hogy miért ezen a gálameccsen kellett ezt ilyen szigorúan venni. Vagy ha ezt tesszük, akkor miért 3 munkaállomás végezte ezt a munkát egész hétvégén, mikor látható volt, hogy szurkolók ezreinek nincs még szurkolói kártyája, ráadásul hosszú ideig nem jön újra az Arénába.

Már szombaton 50 méteres sor kígyózott a regisztráció előtt, ez vasárnap 300 méterre duzzadt, ám a Fradi korifeusok semmit nem tettek az ügyben - ment a megnyitó, miközben a sor vége a metrómegállónál volt.

Aki bejutott, annak szemet szúrhattak a reklámok

Az öregebb szurkolónak déja vu érzése volt a pálya mellett futó hirdetések kapcsán. Valamennyi hirdető - a stadion névadójaként szereplő és talán túl sok helyen megtalálható Groupama hirdetések és a mezszponzor taxitársaságon (Főtaxi) kívül olyan cégekből került ki, amelyek meglehetősen érdekes helyzetűek: Főváros Csatornázási Művek, Mahart PassNave, Metropol, Class Fm. És az, hogy a TV2 Csoport hirdetése fut, miközben állítólag az RTL Klubot nem engedték a stadionba, még furcsább.

Az igazi furcsaság ott kezdődik, amikor a közönség a szünetben 3 perces reklámfilmet néz meg arról, hogy a Fővárosi Csatornázási Művek miként újította fel a köztéri illemhelyeket. Ez még a "Cipőt a cipőboltból!" szlogenű, az átkosban  látható értelmetlen reklámnál is komolyabb öngólnak tűnt. Mert a napnál világosabbá tette, hogy a hirdetőnek nincs igazi mondanivalója a közönség felé, vagyis alapvetően nincs üzleti értelme a szponzorációnak....

A meccs viszont nagyon jó volt - magyar szinten.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG