3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre népszerűbb az online vásárlás, hiszen ma már szinte bármit kényelmesen házhoz rendelhetünk néhány kattintással. Azonban az internetes vásárlások számának növekedésével együtt sajnos emelkedett azok száma is, akik internetes csalásnak estek áldozatául. Hogy hogyan előzhetjük meg, és mit tehetünk, ha megtörtént a baj?

Az internetes csalók egyre profibb eszközökkel próbálják kinyerni a személyes adatainkat, amelyek alapján észrevétlenül tudnak pénzt leemelni a bankszámlánkról, vagy rávenni minket, hogy önszántunkból utaljunk el nekik egy nagyobb összeget. Bár az internetes utalás és bankkártyahasználat az esetek többségében biztonságos, egy hivatalosnak tűnő e-mail vagy egy, az igazira nagyon hasonlító webshop könnyen megvezetheti még azokat is, akik tudatosan óvják az adataikat. De akkor sincs minden veszve, ha megtörtént a baj, hiszen ha időben észrevesszük, kellően gyorsan felismerjük a csalást és jelezzük bankunknak, akár vissza is szerezhetjük ellopott pénzünket.

Hogyan előzhetjük meg?

Ha interneten rendelünk, válasszunk olyan webshopokat, amelyek ismertek és megbízhatók, és nézzük meg az eladó értékeléseit is. Kevés eladási trazakció vagy sok negatív értékelés esetén válasszunk másikat. A legtöbb nagy online piactérnek meg van az az előnye, hogy saját belső rendszert működtet, ezért a vásárláskor a tranzakció ezen keresztül zajlik. Így, amennyiben nem érkezik meg a rendelt termék, bejelentés után a szolgáltató vissza tudja utalni a pénzösszeget.

Nagy biztonságot adnak azok az oldalak is, ahol a fizetési módok közül kiválasztható valamilyen pénztranszferrel foglalkozó köztes szolgáltató, például a PayPal, mert a legtöbb ilyen szolgáltatónál szintén védik a vásárlót a csalóktól, így akár rajtuk keresztül is visszaigényelhető az elutalt összeg.

Ha megtörtént a baj

Nagyon bosszantó, ha mégis a csalók kezére kerülünk, hiszen ilyenkor akár hetek is eltelhetnek, mire rájövünk, hogy hiába várjuk a megrendelt terméket. Amennyiben fizetés után pár perccel nem kapunk megerősítést a vásárlásról, érdemes először az eladóval felvenni a kapcsolatot, azonban ha ez sikertelen, mindenképpen jelezzük a bankunk felé, hogy csalás áldozatává váltunk.

Kelemen Péter, a Sberbank Compliance és Bankbiztonsági vezetője elmondta, hogy ilyenkor a bank hivatalból kivizsgálja az ügyünket, de ehhez fontos, hogy minél több adatot adjunk meg a vásárlás körülményeiről és az eladóról. „A bankok fel vannak  készülve az esetleges csalási ügyek kezelésére, ezért mindenképpen érdemes jelezni feléjük, ha bajba kerültünk, mert arra is van esély, hogy az átnyújtott adatok ismeretében a számlavezető pénzintézet visszahívást indíthat a leemelt összegre a tétel könyvelését követően. Fontos hangsúlyozni, hogy továbbra sem kell tartani az internetes bankkártyahasználattól, hiszen mind a bankok, mind a szolgáltatók nagy figyelmet fordítanak adataink védelmére. Ha a vásárló is odafigyel a gyanúsnak tűnő jelekre, biztonságban érezheti online pénzügyeit.“

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG