2015 második negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A növekedés motorját főként a telekommunikáció, valamint a háztartási kis- és nagygépek szektora jelentette, miközben tovább csökkent a fotócikkek, irodaeszközök és az információs technológiai termékek piaca. és mivel nem volt semmilyen nagyobb sportesemény, a szórakoztató elektronikai szegmens sem kapott új lendületet - derül ki a GfK felméréséből.
A mobiltelefonok eladása töretlen
A hazai telekom szegmens az év második negyedévében újra kiemelkedő teljesítményt nyújtott: a mobiltelefonok forgalma értékben 22,6 százalékkal haladta meg az előző évi szintet. A növekedés hajtóerejét az okostelefonok jelentették, amelyek iránt a kereslet 30 százalékkal bővült.
Még pörög a hűtőcsere-program
2015 második negyedévében sem állt meg a növekedés a háztartási nagygépek piacán: 2014 április-június időszakának forgalmát 18,7 százalékkal haladta meg az idei összforgalom. Mivel áprilisban még tartott a hűtőgépcsere program, ezért folytatódott az előző negyedév tendenciája, azaz a hűtők és a fagyasztók értékesítése volt kiugró.
Továbbra is erősödik a háztartási kisgép szektor, de nem olyan kimagaslóan, mint a nagygépek. Az idei második negyedévben 6,6 százalék volt a bővülés.
Az egyes szektorok piacvolumene és növekedési rátája az előző év azonos időszakához képest. Forrás: GfK |
Vannak olyan kategóriák (például a vasalók és a vízforralók), amelyek jelentősebb csökkenést szenvedtek el. Ezt kompenzálják azonban kétszámjegyű növekedésükkel a kávéfőzők, a szájápolási termékek, a kenyérpirítók, valamint az olajsütők.
Csökkent ugyanakkor a vásárlási kedv az IT termékeknél. Hátterében a két domináns termékcsoport – a notebookok és tabletek – iránti kereslet egyszámjegyű mérséklődése áll. A tabletek szereplése azért érdemel külön figyelmet, mert a második negyedév eladásai már elmaradtak a tavalyi év azonos időszakának értékesítési adataitól.
Szórakoztató elektronika: sportesemény nélkül nem megy
Az első negyedévi visszaesés után a fotó szektor továbbra is negatív képet mutat: a második negyedévben 17,4 százalékkal alacsonyabb összforgalmat produkált, mint egy évvel korábban.
2015 második negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon negatív eredménnyel zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 21,6 százalékos csökkenést mutatott.
A megtorpanás fő oka, hogy a tavalyi évvel ellentétben az idei első félévben nem volt olyan nagy sportesemény, amely kiugró lapos TV értékesítési eredményeket generált volna. Növekedni mindössze a játékkonzolok, mikro/mini hifi tornyok és akciókamerák tudtak, a hagyományos AV kategóriák (autóhifi, navigáció, DVD-és BluRay lejátszó, házimozi) visszaesése tovább folytatódott - derült ki a GfK felméréséből.