![]() |
Dabóczi Kálmán Fotó:BKK |
Az elmúlt években a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fejlesztései a szükséges teendőkre korlátozódtak. Ennél most már több kell – mondta Dr. Dabóczi Kálmán, vezérigazgató. Összehangolt fejlesztések szükségesek, vagyis a BKK-ról nem mint közlekedésszervezőről, hanem mint mobilitásmenedzserről kell beszélni.
Ez azt jelenti, hogy a feladat a komoly és előre rögzített értékek mentén a város teljes közlekedésének dinamikus egyensúlyban tartása. Emelett meg kell teremti a szükséges infrastrukturális feltételeket, a BKK tovább felel annak működőképességéért, valamint az egységes tájékoztatásért. A mobilitásmenedzser minden közlekedni vágyóért felelős, és diszkriminációmentesen mindenkit ügyfeleként szolgál ki, aki Budapest területén közlekedik. Szóba került, hogy – a MOL Bubihoz hasonló – car-sharing (közösségi autózási) rendszer jelenhet majd meg Budapesten.
Útépítések és egyéb akadályok
A vezérigazgató bejelentette: a fejlesztések proaktív kommunikációjának jegyében a BKK hamarosan elérhetővé teszi azt az új interaktív szolgáltatást, amelyik a fővárosban zajló, forgalomkorlátozásokat okozó intézkedések (felújítások, rendezvények stb.) adatbázisa alapján minden Budapesten közlekedő számára egységes felületen teszi láthatóvá a tervezett beavatkozásokat akár gyalogol, akár a tömegközlekedést veszi igénybe, akár autózik.
Dr. Dabóczi Kálmán kiemelte: dolgoznak azon is, hogyan lehetne még jobban összehangolni a közlekedés infrastruktúra-fejlesztéseit a város további infrastruktúra-fejlesztéseivel, azaz a csatornázási, a gázvezeték-építési, -karbantartási munkákkal.
Az agglomerációt is fejlesztik
„Szeretnénk az ablakon bedobott pénzt, azaz az uniós forrásokat minél teljesebb körűen, de kellő összehangoltsággal lehívni” – jelentette ki Dr. Dabóczi Kálmán. Az európai uniós módszertan szerint azonban a főváros csak akkor tud forrást lehívni, ha a tervet agglomerációs szemlélettel egészítik ki.