2p
A JATO Dynamics legfrissebb márciusi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2014. március hónapban összesen 6208 darab új személygépkocsi, valamint 1228 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 22 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 49 százalékos növekedés történt.

Az Opel a mi autónk

Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 867 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11,5 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év harmadik hónapjának győztese szintén az Opel 777 darabszámmal és 12,5 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (655db), a harmadik pedig a Skoda 607db-bal, akit a Suzuki (519db) és a VW (483db) követ a top listán.

Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból (423db), Dacia Duster-ből (239db), Suzuki SX4-ből (230db), Ford Focus-ból (221db), Suzuki Swift-ből (206db) és Opel Corsa-ból (180db) kelt el márciusban.

A cégeknek köszönhető

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a március is a Fiat Ducato-nak kedvezett 137 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Dacia Dokker 83db-bal, majd haramadik helyen a Renault Master végzett 74 darabbal.

Forrás: JATO Dynamics

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73% céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. 

A Datahouse is nagy ugrást mért

Az idén márciusban 6166 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 1103 darabbal, 21,8 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban - közölte a Datahouse Kft. kedden. Kishaszonjárműből 1242 kelt el márciusban, 421 darabbal több, mint 2013 márciusában, ez egy év alatt 51,3 százalékos emelkedésnek felel meg. 

A személyautók és kishaszonjárművek együttes értékesítése 25,9 százalékos bővülést mutat éves összehasonlításban. A Datahouse adatai szerint 2014 első negyedévében összesen 18 586 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 25,3 százalékkal többet, mint a tavalyi azonos időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG