A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 22 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 49 százalékos növekedés történt.
Az Opel a mi autónk
Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 867 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11,5 százalékát sikerült lefednie a márkának.
Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év harmadik hónapjának győztese szintén az Opel 777 darabszámmal és 12,5 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (655db), a harmadik pedig a Skoda 607db-bal, akit a Suzuki (519db) és a VW (483db) követ a top listán.
Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból (423db), Dacia Duster-ből (239db), Suzuki SX4-ből (230db), Ford Focus-ból (221db), Suzuki Swift-ből (206db) és Opel Corsa-ból (180db) kelt el márciusban.
A cégeknek köszönhető
A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a március is a Fiat Ducato-nak kedvezett 137 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Dacia Dokker 83db-bal, majd haramadik helyen a Renault Master végzett 74 darabbal.
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73% céges, míg a magán eladások a piac 27 százalékát teszik csak ki.
A Datahouse is nagy ugrást mért
Az idén márciusban 6166 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 1103 darabbal, 21,8 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban - közölte a Datahouse Kft. kedden. Kishaszonjárműből 1242 kelt el márciusban, 421 darabbal több, mint 2013 márciusában, ez egy év alatt 51,3 százalékos emelkedésnek felel meg.
A személyautók és kishaszonjárművek együttes értékesítése 25,9 százalékos bővülést mutat éves összehasonlításban. A Datahouse adatai szerint 2014 első negyedévében összesen 18 586 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 25,3 százalékkal többet, mint a tavalyi azonos időszakban.