Ne vásárolj semmit! napot tart a Tudatos Vásárlók Egyesülete pénteken - a civil szervezet a karácsony előtti túlzott vásárlási láz ellen kíván fellépni
Ne vásárolj semmit! napot tart a Tudatos Vásárlók Egyesülete pénteken Budapesten. A civil szervezet a karácsony előtti túlzott, ésszerűséget mellőző vásárlási láz ellen kíván fellépni, mely jelentős környezeti és társadalmi károkat okoz.
Az egyesület a Nyugati-téren "nejlonfát" állít fel, melyre mindenki felakaszthatja vásárlásból visszamaradt nejlonzacskóját. A részvevők "nem vásárlásukért" cserébe egyedi tervezésű tudatos vásárló vászontáskát kapnak ajándékba.
"Szeretnénk, ha mindenki végiggondolná vásárlás előtt, hogy tényleg szüksége van-e a az adott dologra a megajándékozni kívánt személynek. Esetleg nem készíthetnénk-e magunk el az ajándékot?" - magyarázta az akció célját Lőrincz Zsuzsa, az egyesület munkatársa.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete országos hatókörű, non-profit, közhasznú szervezet. Célja a fogyasztók hosszú távú érdekeinek képviselete és a fogyasztók tájékoztatása.
"Csökkenteni kell a termelődő hulladék mennyiségét a jól megtervezett, tudatos vásárlással. Ne vegyünk felesleges holmikat, de ha már megveszünk valamit, akkor a lehető legkevesebb csomagolással tegyük azt! Próbáljuk meg a megvásárolt termék élettartamát a lehető leghosszabbra nyújtani azzal, hogy kidobás helyett megjavíttatjuk, vagy ha már nekünk nem kell, másnak adjuk!" - hívja fel a figyelmet az egyesület közleményében.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.