Kép forrása: MÁV Zrt. |
A MÁV közleménye szerint a társaság ügyfélszolgálatához tavaly – a 2015-ös adatokhoz képest – 10 százalékkal kevesebb, mintegy 32 ezer írásos észrevétel, panasz érkezett. A javuló eredmények között külön figyelmet érdemel az átalány-kártérítéssel kapcsolatos igények 38 százalékos, a csatlakozásmulasztással kapcsolatos visszajelzések 28 százalékos és az utastájékoztatási hiányosságokról szóló jelzések 19 százalékos csökkenése, ezt közölte a MÁV a Privátbankár.hu-val.
A vasúti szolgáltatások minőségével elégedett, a vasúti társaság törekvéseit elismerő, dicsérő hangvételű levelet író utasok száma viszont 15 százalékkal nőtt. Emellett egyre többen veszik igénybe az akadálymentesítést is az állomásokon, ilyen jellegű megkeresésből 22 százalékkal érkezett több. Tavaly egyébként nagyot ugrott a vonattal utazók száma, 2016-ban hárommillióval többen, 145 millióan utaztunk vonattal – ebből pedig csak félmillió esetben született panasz. Javult a MÁV ügyfélszolgálati rendszere is, jelenleg százból csupán egy hívás esetén nem találunk a vonal végén ügyintézőt.