3p
Betett a dízelbotrány, többen pártolnak át a benzines autókhoz.

Minden harmadik dízelautó tulajdonos benzines autóra váltana következő vásárlásakor a Forsa piackutató intézet felmérése szerint. A dízelbotrány okán a dízelautókra irányult reflektorfény nem maradt következmények nélkül, a dízelautók tulajdonosai közül már minden harmadik benzin üzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt.

Az elektromos autók azonban a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt még nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára.

Ebből így nem lesz pénz

Az autógyártókat egyrészt az aggasztja, hogy a dízel technológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja, másrészt munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízel technológiától.

"Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása" - jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének az elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapokon szokott dönteni. A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására.

Nincs még lefutva

"Nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt" - fogalmazott Harald Krüger a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus szombati számában megjelent interjúban leszögezte, hogy "ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid- és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól". A VW szóvivője Nicolai Laude szerint "a legújabb kipufogógáz kezelési technológia a nitrogénoxid-problémát is megoldja az új autóknál". A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók "teljes erőbedobással dolgoznak a dízel technológia jobbításán".

A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.

A nagy autógyártók rendületlenül milliárdokat invesztálnak a technológia fejlesztésébe. A német környezetvédelmi minisztérium szerint ugyanis a dízelautók károsanyag kibocsátása közúti forgalomban jócskán felülmúlja az uniós határértékeket. A német tartományi kormányzatok ezért ellenintézkedéseket fontolgatnak. Stuttgart és München például 2018-tól az idősebb dízel autók használatának a betiltását tervezi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG