A Budapest Taxi megkérdezte partnereit és elutasítja a tervezett tarifaemelést, ugyanis hiányolják az egységes álláspontot a tervezett drágítás mértékében és módjában, illetve mert nem áll rendelkezésre megfelelő hatástanulmány.
A társaság fontosabbnak tartja, hogy a Btk. büntethetővé tegye a hatósági ár megsértését, ezáltal még szigorúbban fel lehessen lépni az utasokat megkárosító taxisokkal szemben.
Ugyanakkor egyetértenek az Európai Taxis Egyesület kezdeményezésével, hogy ne tiltsa a Fővárosi vezetés a taxikon elhelyezhető reklámokat, mivel a reklámokból plusz bevétele lehet a taxis vállalkozóknak. Emellett elfogadhatatlannak tartják a főváros azon érvelését, hogy arculatilag nem támogatja a reklámok elhelyezését, miközben a BKV buszok, villamosok, állomások reklám elhelyezése nem tiltott.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területe állami tulajdon, melynek kezelője jelenleg a Budapest Airport Zrt. A Budapest Főváros területén kialakított taxiállomások üzemeltetésének a joga a Budapest Közút Zrt-t illeti meg – emelte ki a társaság a közleményében.