A GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termék Kft. meg nem engedett reklámtevékenységet folytatott, amikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a Panadol Rapid fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal.
(A kép csak illusztráció)
A vállalkozás 2012. május 1. és 2012. június 10., valamint 2012. július 10. és 2012. augusztus 12. között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a Panadol Rapid termékét. A reklámokban a készítmény fájdalomcsillapító hatásának gyorsaságát emelték ki azzal a fő üzenettel hogy, a termék 5 perc alatt elkezdi kifejteni a hatását.
A vizsgálat során beszerzett adatok alapján a GVH megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának a kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat.
Nem az állítás valóságtartalmát vizsgálják
A gyógyszertárból vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt. A GVH megítélése szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás reklámjában a Panadol Rapid gyógyszert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be, ezért 2,3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A GVH a bírságok meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott.