4p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Éves szinten csaknem másfél milliárd eurónyi (434 milliárd forint) adóbevételtől esik el az EU a hamisított játékoknak köszönhetően, és a problémát az is súlyosbítja, hogy a játékszektort érintő hamisítások miatt az elmúlt években összesen több mint 13 ezer ember vesztette el az állását. A hazánkat érő kár évente átlagosan 3,41 milliárd forint - derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának jelentéséből.

Az EU-ban megjelenő hamis játékok 434 milliárd forintnyi éves bevételkiesést okoznak, ami a szektor forgalmának csaknem 12,3 százalékát jelenti. Becslések szerint eddig közvetlenül a játékiparban 6150 ember vesztette el a munkáját, többek között olyan hamisított termékeknek köszönhetően, mint például babák, akcióhősök, állatfigurák, játékhangszerek, elektronikus játékok, szerencsejátékok, kirakós- és kártyajátékok, valamint társasjátékok.

Egy hamis játékautó. Kép forrása: NAV

Szakértők hangsúlyozzák, hogy amennyiben figyelembe vesszük a hamisítványok más szektorokra gyakorolt hatását is, akkor már egy jóval magasabb, összesen mintegy 2,3 milliárd eurós (710 milliárd forint) uniós veszteséggel számolhatunk a 2007-től 2012-ig terjedő időszakban, ami közvetve 13 168 munkanélkülit és további 370 millió eurós (115 milliárd forint) adóbevétel-kiesést jelent, vagyis a hamis játékokból származó károkozás más területeken is érezteti hatását.

Közel 400 ember veszíti el a munkáját Magyarországon

A kutatás hazai vonatkozás kapcsán Bendzsel Miklós, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) elnökhelyettese elmondta: „A karácsonyi nagybevásárlás kapcsán fontos felhívnunk a figyelmet arra, hogy hazánkban az elmúlt években a hamisított játékok miatt évente átlagosan 351 fő vesztette el a munkáját, ami a hazai játékiparban dolgozók 16,5 százalékát jelenti. Éves szinten ez 3,41 milliárd forintnyi kárt jelent hazánknak. És még nem beszéltünk a hamisítással okozott közvetlen károkról, ami a gyerekeink, unokáink egészségét veszélyezteti! ” Hozzátette: amennyiben nem akarunk további elbocsátásokkal szembesülni, akkor az unió és a tagállamok határozott és egységes fellépése mellett arra is szükség lesz, hogy a fogyasztói hozzáállás jelentősen megváltozzon.

Néhány hete a NAV-osok például 7 millió forint értékű hamis játékra bukkantak egy szlovák rendszámú autóban. Részleteket itt olvashat >>>>
Egy másik ellenőrzésnél pedig csaknem 5 millió forint értékben találtak hamis játékokat. Hogy mit találtak a pénzügyőrök, erről itt olvashat >>>>

A tanulmányból az is kiderül, hogy az EU 28 tagállamában a szektor teljes forgalma egyébként – figyelmen kívül hagyva a viszonteladókat – 10,6 milliárd euróra (3290 milliárd forint) tehető, ami hozzávetőleg 53 ezer ember foglalkoztatását jelenti. Az iparág legmeghatározóbb szereplője az elmúlt években Németország (40%) volt, több mint egy 1 milliárd eurós export értékkel. A hamisított játékszerek szempontjából a németeken kívül fontos szereplő még Olaszország, Franciaország és Spanyolország, mivel a négy tagállam együttesen az EU teljes iparág veszteségének 60 százalékát teszi ki.

Kevesebb folyik be a kasszába

Az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának kutatása azt is megállapította, hogy a negatív tendencia leginkább a kisebb méretű cégeket érinti, mivel a szektorhoz valamilyen módon kapcsolódó 5200 vállalkozás 99  százaléka olyan kis- és középvállalkozásokból áll, amelyek átlagosan 8 főt foglalkoztatnak. A hamisításnak köszönhetően 202 millió euróval (62,6 milliárd forint) kevesebb ÁFA-bevétellel számolhat az Unió, valamint a munkanélküliség számlájára írható 70 millió eurós (21,7 milliárd forint) társadalombiztosítási járulék-kiesés, ezen kívül az a további 29 millió eurós (9 milliárd forint) hiány, amit az egyes cégek és adóalanyok a profitjuk után fizetnének be az államkasszába.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG