1p
A versenyhivatal szerint 2 ügyben 4 taxitársasággal szemben állapította meg, hogy a vállalkozások tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. Csaknem 9 milliós bírságot fizethetnek a cégek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a taxitársaságok különböző hirdetési felületeiken a fogyasztó számára megtévesztő vagy nem érzékelhető módon tüntették fel kedvezményes viteldíjaik igénybevételének feltételeit. A Versenyhivatal ezért összesen 8,6 millió Ft bírságot szabott ki a vállalkozásokra.

A közlemény szerint a Taxi PLUS Szolgáltató Kft. 2011. március 25. és 2011. szeptember 1. között, majd a Taxi PLUS SERVICE Zrt. 2011. szeptember 2. és 2012. február 1. között kilométerenként 150 forintos tarifával népszerűsítette szolgáltatását, valamint 1900 forintért vállalta a reptéri transzfert.

A rádióhirdetéseiben, valamint az általa, illetve az alvállalkozói által üzemeltetett taxikon elhelyezett reklámmatricákon olyan módon népszerűsítette kedvezményes viteldíját a két vállalkozás, hogy abból nem derült ki a fogyasztó számára, hogy azt csak a VIP-kártyával rendelkező utasok vehetik igénybe. A kedvező repülőtéri transzfert reklámozó hirdetésekből sem derült ki, hogy azon az áron csak egy szűk kör veheti igénybe a szolgáltatást: a kedvező transzferdíj csak a repülőtér 1. termináljára és csak a meghatározott 2 kerületből volt érvényes.

A 164 forintos tarifa sem volt mindenkinek

A GVH közleménye szerint a Taxi-2000 Hungary Zrt. 2009. május 20. és 2011. február 28. közötti időszakban, a Top Taxi-2000000 Kft. 2011. március 18. és 2012. június 6. között „Taxi2000” név alatt nyújtott szolgáltatását kilométerenként 164 forintos tarifával népszerűsítette, azonban tájékoztatásaiban a kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételeiről valótlanságokat állított. Ugyanakkor a tarifa alkalmazásának feltételeit (telefonos rendelés, törzsutas kártya használata) megjelenítő kiegészítő tájékoztatások nem váltak a fogyasztók által ténylegesen észlelt reklámüzenet részévé.

A körülmények részletes vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a vállalkozások fenti magatartásukkal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatottak, ezért összesen 8,6 millió forint bírságot fizettet.  

A GVH a jogsértés elkövetéséért a TAXI PLUS SERVICE Zrt-t 4.700.000 Ft, a Taxi-2000 Hungary Zrt.-re 2.200.000 Ft, a Top Taxi-2000000 Kft.-re 1.700.000 Ft bírságot szabott ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG