Ez több mint kilencezer átalány-kártérítési igényt takart - írja a Napi Gazdaság hétfői számában a vasúttársaság tájékoztatása alapján. A lap írása szerint az éves utasszámhoz viszonyítva ez elenyésző, évente ugyanis 139 millióan választják belföldi utazásukhoz a MÁV-Start vonatait.
Ugyanakkor nyitott kérdés, hogy miként érinti a vasúttársaságot az Európai Bíróság friss döntése, amely szerint a közlekedési cégeknek vis maior esetén is kártérítési kötelezettségük van - írja a Napi Gazdaság.
Már kis késésért is visszajár a pénz
Nemrég változott a késés, kimaradás esetén érvényes kártérítésre vonatkozó szabály. Eszerint a kártérítés alapja továbbra is az egy útra szóló menetjegy ára. Kimaradás esetén a 15-szörös szorzó tovább él, ennyivel kell felszorozni a jegy árát.
5 percet meg nem haladó késés esetén a jegyár visszajár, 5 és 30 perc közötti késés esetén pedig a jegyár összegének háromszorsát fizeti vissza a társaság. Ez persze nem jár automatikusan, az utasnak kell eljárnia érkezés után az állomáson.
Azt sem árt tudni, hogy amennyiben a kártérítés összege nem haladja meg az ezer forintot, csak abban az esetben köteles fizetni a vasúttársaság, ha ezt az üzletszabályzatában külön is vállalja.