Sokat változott egy év alatt az internetes vásárlók érdeklődési köre - derült ki a Grando online áruház felméréséből. Míg tavaly év elején a kanapé volt a legmenőbb addig netbook és a gyerekülés a sláger. Az felmérés szerint tavalyhoz képest feltörtek a számítástechnikai cikkek is, a korábban második kávéfőző pedig be sem került az első tízben.
Továbbra is sokat vásárolnak az autósok, a társaságnál a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba.
Keresés szerinti top termékek |
||
|
2012. I. negyedév |
2013. I. negyedév |
1. |
kanapé |
netbook |
2. |
kávéfőző |
gyerekülés |
3. |
lökhárító |
szőnyeg |
4. |
netbook |
Asus laptop |
5. |
ágy |
kipufogó |
6. |
konyhabútor |
lökhárító |
7. |
mosógép |
pendrive |
8. |
asztal |
asztal |
9. |
gyerekülés |
Samsung-termékek |
10. |
kipufogó |
etetőszék |
Vidékről is egyre többen vásárolnak
Bár a legtöbb vásárló még mindig Pest megyében lakik, egyre többet vásárolnak Szabolcs-Szatmár-Bereg és Csongrád megyéből. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is 80 százalékkal nőtt a vásárlás tavalyhoz képest.
Az év első három hónapjában egyébként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zepmlén és Győr-Moson-Sopron megyében is többet vásároltak az internetes áruházban. A társaság adatai szerint a vásárlók 70 százaléka vidéki.
Nemcsak az olcsót keresik
Tavaly a Grnadón eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért csaknem egymillió forintot fizetett a vásárló. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központi fűtéses kandallókályha követte.
Sok szezonális terméket is vásárolnak. Ilyenkor elsősorban a mobil medencék, a kerti trambulinok, és a légkondicionálókat keresik többen.