1p
Sokat változott egy év alatt, hogy mit keresnek leginkább az online áruházakban. Tavaly például a kanapé volt a legnépszerűbb. Kávéfőzője pedig úgy tűnik sokaknak lett, mert nem fért be az első tízbe. Ráadásul egyre többen fedezik fel vidéken is a kényelmes vásárlási lehetőségeket.

Sokat változott egy év alatt az internetes vásárlók érdeklődési köre - derült ki a Grando online áruház felméréséből. Míg tavaly év elején a kanapé volt a legmenőbb addig netbook és a gyerekülés a sláger. Az felmérés szerint tavalyhoz képest feltörtek a számítástechnikai cikkek is, a korábban második kávéfőző pedig be sem került az első tízben.

Továbbra is sokat vásárolnak az autósok, a társaságnál a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba. 

Keresés szerinti top termékek

 

2012. I. negyedév

2013. I. negyedév

1.

kanapé

netbook

2.

kávéfőző

gyerekülés

3.

lökhárító

szőnyeg

4.

netbook

Asus laptop

5.

ágy

kipufogó

6.

konyhabútor

lökhárító

7.

mosógép

pendrive

8.

asztal

asztal

9.

gyerekülés

Samsung-termékek

10.

kipufogó

etetőszék

Vidékről is egyre többen vásárolnak

Bár a legtöbb vásárló még mindig Pest megyében lakik, egyre többet vásárolnak Szabolcs-Szatmár-Bereg és Csongrád megyéből. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is 80 százalékkal nőtt a vásárlás tavalyhoz képest.

Az év első három hónapjában egyébként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zepmlén és Győr-Moson-Sopron megyében is többet vásároltak az internetes áruházban. A társaság adatai szerint a vásárlók 70 százaléka vidéki.

Nemcsak az olcsót keresik

Tavaly a Grnadón eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért csaknem egymillió forintot fizetett a vásárló. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központi fűtéses kandallókályha követte.  

Sok szezonális terméket is vásárolnak. Ilyenkor elsősorban a mobil medencék, a kerti trambulinok, és a légkondicionálókat keresik többen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG