Ahogy arról a Privátbankár.hu is beszámolt, a Gazdasági Versenyhivatal jogsértőnek találta a Foodorgany Kft. Update termékeinek reklámozását, ezért 15 millióra vágta a céget.
A hivatal szerint többek között hamis az az állítás, hogy a reklámozott termékek betegség megelőzésére, gyógyítására, kezelésére is jók, az egészségmegőrzésben is hasznosak.
Vannak klinikai vizsgálatok...
Schobert Norbert és Rubint Réka reagált a GVH döntésére: azt írják, a brüsszeli bürokrácia pecsétjére várnak. Szerintük a GVH nem vonta kétségbe az Update termékek pozitív élettani hatását az Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományos és Kutatásetikai Bizottsága (ETT-TUKEB) által jóváhagyott és engedélyezett klinikai vizsgálat igazolta.
A versenyhivatal döntése alapvetően azt kifogásolja, hogy ez a klinikai vizsgálat az Európai Unió irányelveinek és rendeleteinek megfelelően nem került még fel az úgynevezett EFSA listára. Ez az a lista, melyben a magyar egészségügyi előírásoknak teljes mértékben megfelelő klinikai kutatási eredményeket az Európai Unió illetékes hivatalnokai is jóváhagyják.
Ha meglesz a pecsét, jogszerű lesz a reklám?
"A versenyhivatal javunkra írta, enyhítő körülményként értékelte, hogy már megkezdtük ezt az európai uniós folyamatot, melynek sikeres befejezésekor már jogszerűen kommunikálhatjuk az egészségre vonatkozó állításokat" - írja a két fitneszguru.
Magyarán a hazai előírásoknak megfelelő klinikai vizsgálat eredményei minket igazolnak, csak még hiányzik róluk a brüsszeli bürokrácia pecsétje - zárul a közlemény.
Összességében tehát úgy tűnik, hogy Norbiék tudták, hogy az EU illetékes hivatalainak jóváhagyása híján nem kommunikálhatják jogszerűen az egészségre vonatkozó állításokat - a kampány tehát értékelésük alapján egyszerűen túl korán kezdődött, ezért kaptak bírságot.