3p
A nyár a gyerekeknek remek kikapcsolódás, a szülőknek azonban valóságos rémálommá válhat, hiszen tíz hétig nem csak a munkával kell zsonglőrködni, de a gyerekek szórakoztatását is meg kell oldani. Ott, ahol nincsenek nagyszülők vagy rokonok, ahová le lehet passzolni a gyereket, a táborok jelentenek kiutat, ezek azonban méregdrágák: egy családnak legalább 20-40 ezer forintjába kerülhet gyerekenként.

Idén várhatóan minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba, a Regio Magyarország felmérése szerint a legnépszerűbbek a sport- (50 százalék), az alkotó- (32 százalék) és erdei táborok (15 százalék), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek, tudta meg a Privátbankár.hu. A táboroztatás azonban nem olcsó mulatság, témájától és hosszától függően a csillagos égig szökhetnek az árak. A családok egy gyerek egy heti táboroztatására átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak, csak a szülők egyharmada próbálja ezt ez alatt az összeg alatt megoldani – cserébe ők egy második tábort is keresnek későbbre.

Mennyi zsebpénzt adjak a gyereknek?

Gyaraki Dávid, a játéklánc marketingvezetője szerint minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebbet jelent, ezt a családok fele tervezi. A tehetősebbek, mintegy 32 százalék 1-3 ezer forintot adna a gyereknek egy napra, 10 százalék azonban 3-5 ezer forint napi zsebpénzzel indítaná útjára a gyerkőcöt.

A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, csupán ezek után kerül elő az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és persze maga az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos táborozásban gondolkodnak, a családok egyharmada azonban hosszabb, 5-7 napos tábort keres a gyerekeinek. A fennmaradó időt napközikben, családnál vagy barátoknál tölthetik el a gyerekek.

Gyerekek kézilabdáznak a Fejér megyei Mezőszilas általános iskolájában tartott, kézilabda tematikájú Napközi Erzsébet-táborban 2016. július 4-én. (Kép forrása: MTI Fotó, Bruzák Noémi)

Strandoláshoz játék is kell

A táborozás, nyaralás elmaradhatatlan kellékei a különböző strand- és szabadtéri játékok, így a szezonban is van „játékkosár” a szülőknél. A családok átlagosan 5 ezer forintot költenek strandjátékokra, medencére, labdára vagy tollas ütőkre, online ennél kicsit nagyobb a keret, 6900 forint, ami 6 százalékkal haladja meg az előző évi keretet. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a Regio.

Ha együtt, akkor belföldre

Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást, az egyszerűség – és a költségek – kedvéért a legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg, külföldre csak tíz családból egy utazik. A közös játékokkal azonban vannak generációs gondok, sok családnál az ifjúság szívesebben lóg telefonon vagy tableten – minden negyedik família. Ugyanakkor élnek még a régi hagyományos úti játékok, minden második család szóláncozik vagy barchobázik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG