m3A Közbeszerzési Döntőbizottság úgy határozott, hogy engedélyezi az M3 metróvonal járműparkjának felújításához kapcsolódó közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését
Azaz a 2015. július 8-án meghozott döntés értelmében a Metrowagonmash orosz részvénytársaság újíthatja fel a budapesti M3 metróvonal járműparkját és szállíthatja az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat és eszközöket.
Mint ismert, az eredményhirdetést a közbeszerzési eljárásban érvénytelen ajánlatot adó Skinest Rail AS jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, melyre tekintettel a tervezett időpontban a BKV Zrt. nem köthette meg a szerződést az eljárásban nyertes Metrowagonmash céggel.
A BKV a lehető leghamarabb megköti a szerződést a Metrowagonmash orosz részvénytársasággal annak érdekében, hogy minél előbb felújított, korszerűbb járműveket állíthasson forgalomba az M3 vonalon – közölte a BKV.
A forrás is kérdéses
Közben a Figyelő arról ír, hogy a vita nyomán borult a metrókocsik felújításának ütemterve, a jogi csatározás akár hónapokkal is kitolhatja a munkálatok megkezdését. Ha így lesz, aligha végeznek a munkával a 2017-es vizes vb kezdetéig.
További gondot is említ a cikk. A BKV közleménye szerint az oroszok a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítására 219 millió eurós ajánlatot tettek, ami jelenlegi árfolyamon nagyjából 67-68 milliárd forint. A májusban megszavazott előterjesztésben viszont csak 60 milliárd forint szerepel forrásként. A június 26-i zárt ülés anyaga nem ismert, de a döntés szerint a hiányzó további 7-8 milliárdot a főváros biztosítja saját forrásból. Ez ugyanakkor nem kis vállalás, hiszen az idei 323 milliárdos költségvetésben 79 milliárdos hiánnyal kalkuláltak. A 60 milliárdhoz azért ragaszkodott volna a főváros, mert ekkora összeget biztosít számára a bankhitel, amelyet kormánygaranciával vesz fel.