2p
Az elmúlt egy évhez viszonyítva kisebb elmozdulások láthatóak a magyar fiatalok hozzáállásában a hamisított termékekhez.
Forrás: NAV

A legtöbben továbbra is az alacsonyabb árat jelölték meg a vásárlás legfőbb motivációjaként. A fiatal válaszadók továbbra is az eredeti terméket gyártó cégeket tartják a hamisítás legnagyobb károsultjainak és kevésbé törődnek a gazdasági és egyéb társadalmi hatásokkal - derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

Javul az arány

A tavalyi évhez hasonlóan idén is a válaszadók közel 40%-a állította azt, hogy az elmúlt egy évben vásárolt hamis terméket. Közülük minden második megkérdezett (53,9%) ezt többször is megtette, ami a 2016-os adatokhoz viszonyítva (62,5%) 8,6 százalékpontos csökkenést jelent, derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös felméréséből.

A kutatásból ugyanakkor az is kiderül, hogy a válaszadók csaknem fele (47%) nem vásárolt hamisított terméket az elmúlt egy évben, ami a tavalyi eredményekhez képest 5, 2015-ös eredményekhez képest pedig 9 százalékpontos javulást jelent.

Idén már jóval dominánsabb szerepet játszik az ár a fogyasztók végső döntésének meghozatalában: a válaszadók több mint kétharmada (68,6%) az alacsony ár miatt döntött a hamis termék megvásárlása mellett, ami több mint 15 százalékpontos emelkedés tavaly óta (52%).

A gyártókat sajnáljuk

A VOLT Fesztivál látogatóival készült felmérés kitért a hamisításból származó gazdasági károk megítélésére is: a válaszadók 60%-a szerint az olcsóbb hamisítványok az eredeti termékek gyártóit károsítják meg a legjobban, 28 százalékuk pedig úgy véli, hogy a hamisítványoknak a fogyasztókra nézve van a leginkább negatív hatása. A termékekkel közvetlen kapcsolatba nem kerülő szereplők kiesnek a megkérdezettek perifériájából, hiszen mindössze 12 százalékuk gondolta úgy, hogy a társadalom vagy az állam is kárt szenvedhet a hamisítványok megvásárlása által.

Ami a hamis termékhez való hozzáférés csatornáit illeti, a válaszadók közel kétharmada (62%) az internetet, 23 százalékuk a piacot vagy utcai árusokat, 17 százalékuk egyéb hazai üzleteket, 16 százalékuk pedig a külföldi boltokat jelölte meg a hamis árucikk beszerzési helyének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
Vásárló Ritka kellemetlen hírt kaptak a magyar autósok - megint megjelent a 600 forintos benzin réme?
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:55
Rendkívüli áremelkedés jön.
Vásárló Idegesítik a súlycsökkentő gyógyszerek a fogyókúra- és a hízókúraipart
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:24
Nem tudják hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek erőteljes előretörésére az élelmiszeripari vállalatok és a fitneszbiziniszben érdekelt szolgáltató cégek.
Vásárló Sosem látott újdonságok a parfümpiacon: ez már az új világ?
Elek Lenke | 2024. június 16. 16:07
A 21. század a szagokról szól. Mindennek finom, kellemes, egyedi illatúnak kell lennie. A  globális parfümpiac egyre nő, és ez a tendencia itthon is érezhető. Több mint 10 milliárd forintot költenek évente a magyarok parfümökre, és nemcsak a nők. Főleg külföldi termékekre adnak ki ennyi pénzt, hiszen Magyarországon nem létezik ez az iparág, eltekintve néhány niche, azaz egyedi, művészi, designer illatkompozíciótól.
Vásárló Célba vették a konyhák új lakóit
Buksza blog | 2024. június 15. 09:25
A forró levegős sütők már nem számítanak újdonságnak, ami felkeltette a nagy élelmiszergyártók érdeklődését is. Úgy gondolják, ideje kiszolgálniuk az emberek új konyhai „játékszerét”.
Vásárló Nagy fekete pontot adhatnak a Tescónak
Buksza blog | 2024. június 14. 10:58
Ha a részvényesek jóváhagyják a juttatásait, akkor a Tesco vezérigazgatója 430-szor többet fog keresni, mint egy átlagos dolgozó. Ezt a befektetők egy része a cég hírnevét romboló döntésnek tartja. 
Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
Vásárló Percenként frissülő árakkal bombázhatják a vevőket a boltok
Buksza blog | 2024. június 12. 07:55
Olyan tempóban frissülhetnek az áruházi akciók a jövőben, hogy az akcióvadászoknak lényegében folyamatosan a boltban kellene maradniuk, mert csak így lesznek képesek lecsapni a legfrissebb árengedményekre.
Vásárló Megjött a rossz hír a kormánynak a választások előtt - a boltokból érkezett a pofon
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. június 7. 05:49
A hivatalos inflációs adatok egy nappal a választások után érkeznek, a Privátbankár Árkosár friss eredményei viszont már most olvashatóak. Az előző havi komolyabb árcsökkenés után ráfagyhat a vásárlók arcára a mosoly: sokat drágult májushoz képest a nagybevásárlás júniusban, és tavaly nyárhoz képest is minimális az árcsökkenés. Ha már választások, megnéztük, hol a legolcsóbb a krumpli, a narancs és a pezsgő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG