A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint tovább nőhet a légiközlekedési piacon az árrés és a jövedelmezőség 2016-ban a folyamatosan bővülő kereslet és az alacsony kerozinárak miatt.
Kövesse az aktuális árfolyamokat a Privátbankár oldalain! >>> |
Az IATA közleménye szerint a légitársaságok átlagosan 5,1 százalékos árréssel dolgozhatnak a 2015-ös 4,6 százalékkal szemben, az összesített adózott eredmény pedig 36,3 milliárd dollár lehet az idénre prognosztizált 33 milliárd dollár után. A növekedés három fő oka a tartósan alacsony olajár, a közel 7 százalékos igénybővülés az utasforgalomban (az IATA szerint 2016-ban 3,8 milliárd utast szállítanak majd a légitársaságok), illetve a fő piacok erősödő gazdasága. A társaságok árbevétele így 0,9 százalékkal 717 milliárd dollárra emelkedhet a 2015-ös 710 milliárdról.
Még mindig Észak-Amerika áll a legjobban
Régiónként jelentős eltérések vannak az IATA szerint, a legjövedelmezőbben továbbra is az észak-amerikai vállalatok lehetnek, ezek a cégek adhatják a teljes profit több mint felét, 19,2 milliárd dollárt.
Európában az idei 6,9 milliárdról 8,5 milliárdra nőhet a cégek összesített adózott eredménye, míg a most kétszámjegyű forgalombővüléssel üzemelő közel-keleti cégek a 2015-ös 1,4 milliárdos eredmény után jövőre 1,7 milliárdot termelhetnek. A különbség oka, hogy az észak-amerikai cégek 9,5 százalékos, az öböl-mentiek viszont csak 2,6 százalékos árrést alkalmaznak.