A SEAT 20V20 - a 2015-ben bemutatott SUV-koncepció. Idén a sorozatgyártásba kerülős SUV-val is megismerkedhetünk |
A Volkswagen konszernhez tartozó SEAT márka értékesítése 2,4 százalékkal bővült 2015-ben. Tavaly 400 037 SEAT-ot adtak el világszerte, az értékesítés már harmadik éve növekszik. A cég fő piaca természetesen a hazai pálya, azaz Spanyolország - itt 77 ezer autót adnak el, piaci részesedésük 7,5 százalékos.
Magyarországon tavaly 2700 modellt adtak el, a márka részesedése 1,3 százalékos az újautó-piacon.
A SEAT a modellpaletta bővítésére készül, az eddig kétmodelles márkából az új SUV bevezetésével már hárommodellessé válik. Az utóbbi években a kompakt szabadidőautók szegmense bővül a legerőteljesebben, ezért a cég arra számít, hogy az első teljes évben akár 60-70 ezer is elkelhet az új terepjáróból.
A cég tavaly novemberben azt jelentette be, hogy a következő két évében négy új modellel áll elő, ezek közül a SUV az első, amely márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be.