2p
Nyugodjon meg, mások is. Magyarországon a legtöbben még nem álltak át az okoskészülékekre, bár a számuk úgy apad, mint 200 mega mobilos adatforgalom.

A Kutatópont Kft. reprezentatív kutatásának eredményei szerint 2014 végén a magyarországi felnőttek kilenctizede rendelkezett mobiltelefonnal. Az elmúlt évben csaknem 10 százalékponttal nőtt az okostelefon penetráció, de arányuk így is csak 39 százalékos, vagyis a mobiltelefonoknak továbbra is kisebb része okoskészülék.

Tavaly tovább emelkedett a mobilkészülékekhez vásárolt internet-előfizetések aránya is. A felmérésben megkérdezettek 20-30 százalékának van internet-előfizetése, hozzávetőlegesen további 15 százalék pedig wifi, vagy külön díj ellenében használ internetet mobilkészülékén.

A 2000 fős, országosan reprezentatív mintán, 2014-ben készült kutatásból az is kiderül, hogy a magyarországi felnőttek legnagyobb része, 59 százaléka újonnan vásárolta telefonját előfizetéssel vagy feltöltőkártyával. Új készüléket előfizetés nélkül a megkérdezettek kevesebb, mint egyötöde vásárolt, a használt készülékek népszerűsége pedig 10 százalékról 7 százalékra csökkent 2014-ben. A kutatásban résztvevők több mint egytizede barátja vagy ismerőse révén jutott saját használatú mobiltelefonhoz.

Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója a közleményben kifejti, hogy lassú növekedés látható a mobil tartalomfogyasztásban, és bár egyre többet internetezünk okostelefonon, az internethasználat továbbra is főként otthon, PC-n, vagy laptopon és nem egyéb mobilkészülékeken történik.

A mobiltelefonját  a megkérdezettek 30-40 százaléka használja internetezésen kívül videók készítésére, 10-15 százalékuk filmeket is néz,  fotókat pedig jóval többen, a megkérdezettek 50-60 százaléka néz. Internetes újságcikkeket 55-60 százalék olvas, e-mailezésre pedig a válaszadók 75-80 százaléka használja a mobiltelefonját. A mobiltelefonos játék is népszerű, a telefonnal rendelkezők harmada szokott ilyen módon kikapcsolódni. Ez utóbbi  tevékenység főleg a fiatalabb korosztályra jellemző, az adatok szerint a 18-29 évesek körülbelül kétharmada játszik mobilkészülékén, míg a 60 év felettiek körében a 10 százalékot sem haladja meg ez az arány.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG