A Mobile Top App Index 19 kiskereskedelmi kategóriában mutatja be a legjobb vásárlási alkalmazásokat és rávilágít a legfontosabb ágazati trendekre. A teljes szektort vizsgáló felmérés feltárja a vásárlók és a fejlesztők szokásait, és azt, hogy milyen a kapcsolatuk a kereskedőkkel. Az index eredményei azt mutatják, hogy a legjobb megoldások az Egyesült Királyságból és Németországból érkeznek. A legjobb 19 applikáció közül öt az Egyesült Királyságból, öt Németországból, és kettő Törökországból származott.
Az előbbi két ország nem csak az alkalmazások minősége, hanem a mennyisége miatt is kiemelkedik a többiek közül, hiszen mind Egyesült Királyságban, mind Németországban több mint hetven elérhető mobilvásárlási alkalmazás van, míg Európában országonként harminc applikáció volt az átlag.
Így fizetünk mi
A fizetési kártyák messze a legnépszerűbb fizetési módszernek számítanak az app tulajdonosok/fejlesztők körében, a vásárlási alkalmazások 52 százaléka kínál ilyen típusú fizetést. A készpénzes utánvételi lehetőség még mindig jelentős, és az összes vásárlói alkalmazás 36 százalékában elérhető.
Ugyanakkor az online pénztárcák is gyorsan lendületet kapnak, ma már a legjobb applikációk 24%-ában megtalálhatóak. Azoknál az applikációknál, amelyeket a teljes adatbázisból a legjobbak közé választottak, az internetes kártyás fizetés és az online pénztárca lényegesen nagyobb arányban szerepel – 82 és 39 százalékban elérhető.
Már megint a Facebook?
Az elmúlt években hihetetlen növekedést tapasztaltunk a honlapok ún. „közösségi média bejelentkezési" funkciójánál.
A közösségi média bejelentkezés egyszerűen azt jelenti, hogy a felhasználók könnyen beléphetnek egy harmadik féltől származó oldalra a közösségi média hozzáférésükkel és így nincs arra szükség, hogy újra kitöltsenek egy űrlapot a személyes adataikkal. Emiatt azt várhattuk, hogy a legtöbb applikáció esetében ez a bejelentkezési forma jelenik meg.
Meglepő módon azonban az eredmények éppen ellenkezőek voltak. A több mint ezer letesztelt alkalmazás csupán 7,5 százaléka kínált közösségi média bejelentkezést az önálló regisztrációval szemben.
Mondasson magáért egy misét mobilfizetéssel
A legjobb helyezést elérő alkalmazások mellett volt néhány, amelyik kitűnt a sorból. Ezek köre kiterjedt például a rendkívüli ötletek gyakorlatba átültetésére – pl. lehetővé tenni, hogy étel-ital előre rendelhető legyen a rendezvényeken.
Beazonosítani és meg is vásárolni azokat a ruházati cikkeket, amelyeket TV szereplőkön láttunk, vagy fizetni egy elektromos autóért, amit út közben töltenek. Így azok számára, akik mindig is szerettek volna földgázt, vagy ballonnyi vizet rendelni, vagy akár egy vallási szertartást lefoglalni, és bankkártyával fizetni érte, a mobilvásárlás világa mindezt lehetővé tette.