3p
A legfrissebb adatok szerint az eddig megrendelt szerződések átlagdíja meghaladja a 13 ezer forintot, ami jóval magasabb a tavalyihoz képest.

Változott a biztosítók toplistája

Az év végi kampály első adatai szerint a K&H, az Union és az Allianz biztosítóknál kötötték az új szerződések kétharmadát, őket követi a Signal és a Groupama. Ez az öt társaság viszi az összes szerződés több mint 80 százalékát, míg a fennmaradó részen osztozik a többi kilenc biztosító.

Ezzel szemben tavaly ilyenkor a K&H, a KÖBE és az MKB vitte a prímet. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja meghaladja a 13 ezer forintot, ami 18 százalékkal több, mint a tavaly ilyenkor mért átlagdíj - állapította meg a vezető online biztosításkövető portál, a Netrisk.hu.

Nőtt a szerződésbontók aránya

Idén kevesebb gépjármű érintett a kampányban, mégis a tavalyihoz hasonló aktivitást mutat az elvégzett díjkalkuláció, így ennek fényében az idei biztosítást váltók aránya is 260-280 ezer között mozoghat majd. Dacára az átlagdíj emelkedésének, az éves díjfizetést választók aránya nőtt, 79-82 százalékra.

A meglévő biztosítást felmondani, majd majd pedig újrakötni bevált forma a díjcsökkenésre. Míg tavaly az ügyfelek 24 százaléka élt ezzel a lehetőséggél, addig idén ez az arány a 36 százalékot érte el.

Az Astránál semmiképp nem éri meg maradni

Az Astrás ügyfelek száma 15-20 ezer főre tehető, akiknek mindenképp érdemes odafigyelnie a tarifákra. A biztosító utoljára meghirdetett díjtarifája ugyanis október 17-től van érvényben. Bár az Astra új szerződést már nem köthet, a korábban kötött és még elő szerződései érvényesek, és a jelenlegi törvények szerint azok maradnak az évforduló után is. Azonban az új időszakra vonatkozó indexdíjak az érvényes évközi tarifa alapján számítódnak – ezek mértéke pedig a jelenleginél jóval magasabb, akár kétszeres mértékű is lehet.

További problémát jelenthet, hogy az Astra milyen módon fogja indexlevélben tájékoztatni az ügyfeleit az új díjról és a befizetés lehetőségeiről. Emellett újabb probléma forrása lehet, ha az esedékes díjuk nem érkezik be a biztosítóhoz az évfordulót követő 60 napon belül, és a szerződésük törlésre kerül. Ekkor ugyanis az adott időszakra fedezetlenségi díjat is kell majd fizetniük.

A jogszabály mind az év végi, mind az évközi évfordulós Astra-ügyfeleknek lehetővé teszi, hogy felmondás nélkül másik biztosítóhoz kössék át a szerződésüket – mondta Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ezt a mostani kampányban minden, még az Astránál maradt kgfb-s ügyfélnek célszerű megtennie, mert erre most az év végi tarifák mellett jó eséllyel kedvezőbb feltételek kínálkoznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG