3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legfrissebb adatok szerint az eddig megrendelt szerződések átlagdíja meghaladja a 13 ezer forintot, ami jóval magasabb a tavalyihoz képest.

Változott a biztosítók toplistája

Az év végi kampály első adatai szerint a K&H, az Union és az Allianz biztosítóknál kötötték az új szerződések kétharmadát, őket követi a Signal és a Groupama. Ez az öt társaság viszi az összes szerződés több mint 80 százalékát, míg a fennmaradó részen osztozik a többi kilenc biztosító.

Ezzel szemben tavaly ilyenkor a K&H, a KÖBE és az MKB vitte a prímet. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja meghaladja a 13 ezer forintot, ami 18 százalékkal több, mint a tavaly ilyenkor mért átlagdíj - állapította meg a vezető online biztosításkövető portál, a Netrisk.hu.

Nőtt a szerződésbontók aránya

Idén kevesebb gépjármű érintett a kampányban, mégis a tavalyihoz hasonló aktivitást mutat az elvégzett díjkalkuláció, így ennek fényében az idei biztosítást váltók aránya is 260-280 ezer között mozoghat majd. Dacára az átlagdíj emelkedésének, az éves díjfizetést választók aránya nőtt, 79-82 százalékra.

A meglévő biztosítást felmondani, majd majd pedig újrakötni bevált forma a díjcsökkenésre. Míg tavaly az ügyfelek 24 százaléka élt ezzel a lehetőséggél, addig idén ez az arány a 36 százalékot érte el.

Az Astránál semmiképp nem éri meg maradni

Az Astrás ügyfelek száma 15-20 ezer főre tehető, akiknek mindenképp érdemes odafigyelnie a tarifákra. A biztosító utoljára meghirdetett díjtarifája ugyanis október 17-től van érvényben. Bár az Astra új szerződést már nem köthet, a korábban kötött és még elő szerződései érvényesek, és a jelenlegi törvények szerint azok maradnak az évforduló után is. Azonban az új időszakra vonatkozó indexdíjak az érvényes évközi tarifa alapján számítódnak – ezek mértéke pedig a jelenleginél jóval magasabb, akár kétszeres mértékű is lehet.

További problémát jelenthet, hogy az Astra milyen módon fogja indexlevélben tájékoztatni az ügyfeleit az új díjról és a befizetés lehetőségeiről. Emellett újabb probléma forrása lehet, ha az esedékes díjuk nem érkezik be a biztosítóhoz az évfordulót követő 60 napon belül, és a szerződésük törlésre kerül. Ekkor ugyanis az adott időszakra fedezetlenségi díjat is kell majd fizetniük.

A jogszabály mind az év végi, mind az évközi évfordulós Astra-ügyfeleknek lehetővé teszi, hogy felmondás nélkül másik biztosítóhoz kössék át a szerződésüket – mondta Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Ezt a mostani kampányban minden, még az Astránál maradt kgfb-s ügyfélnek célszerű megtennie, mert erre most az év végi tarifák mellett jó eséllyel kedvezőbb feltételek kínálkoznak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG