1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Többen vásároltak de átlagosan kevesebbért az év végi vásárlási szezon nyitányát jelentő "fekete pénteken" és az azt követő hétvégén az Egyesült Államokban
Többen vásároltak az év végi vásárlási szezon nyitányát jelentő "fekete pénteken" és az azt követő hétvégén az Egyesült Államokban, de az egy főre eső átlagos költés kisebb volt, mint tavaly.

Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint 195 millióan látogattak el az üzletekbe és a weboldalakra a tavalyi 172 millió után. Az átlagos költés azonban 372 dollárról 343 dollárra csökkent. A kiskereskedelmi összforgalom 41,2 milliárd dollár volt, hajszálnyival több a tavalyi 41 milliárdnál.

Tracy Mullin, az NRF elnöke szerint a statisztika arról tanúskodik, hogy az amerikaiak az akciós termékeket szívesen vásárolják, és nem fogják vissza magukat az olcsóbb árucikkek, például játékok, téli ruha és kisebb berendezések terén. John Squire, a Coremetrics internetes marketingcég vezetője úgy látja, a vásárlók sokkal takarékosabbak és körültekintőbbek lettek, mindenki a legjobb vételt keresi.

A kereskedelmi láncok óvatos derűlátással reagáltak az adatokra. Egyfelől bátorítónak tartják a vásárlói szám növekedését, ugyanakkor a kisebb átlagos költekezés miatt úgy érzik, keményen meg kell dolgozniuk azért, hogy az érdeklődés fennmaradjon az ünnepek alatt. Feltételezések szerint a válság miatt sokkal óvatosabban költekező amerikai fogyasztók továbbra is az árengedményeket fogják keresni.

A "fekete péntek" hétvégéjén a vásárlók 29 százaléka látogatott el elektronikus termékeket forgalmazó áruházakba és üzletekbe, 22,9 százalékuk vett ruhát, 19,6 százalékuk élelmiszert. Minden negyedik vásárló online költötte pénzét.

A felmérések szerint a legtöbben (50,9 százalék) ruhára költöttek, a második leggyakrabban vásárolt termék könyv volt. A további legnépszerűbb termékek között voltak a nagy felbontású tévék, a laptopok és egyes játékok. Sokan "utaztak" a 10 dolláros játékokra, a 9 dolláros könyvekre és az 1000 dolláros lapos képernyős tévékre.

Érdekes változás, hogy tavalyhoz képest többen keltek fel korán, hogy az akciós termékeket megvehessék: a vásárlók 31,2 százaléka már hajnali 5 órakor vásárolt, ez a mutató tavaly csak 23,3 százalék volt.

A "fekete péntek", illetve az azt követő hétvége az Egyesült Államokban az év végi vásárlási szezon kezdete, a forgalom jelzésértékű arra nézve, hogy a vállalatok hogyan zárhatják az évet. Az NRF várakozása szerint az ünnepi időszakban a kiskereskedelmi forgalom az idén 1 százalékkal kisebb (437,6 milliárd dollár) lesz, mint tavaly.

Itt a Fekete Péntek: indulhat a roham!
Betiltott termékek a karácsonyi vásárokon 
Szeretjük a hazait, de az ár és az íz fontosabb 
Rárepülünk az olcsóra és az akciósra

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG