1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Többen vásároltak de átlagosan kevesebbért az év végi vásárlási szezon nyitányát jelentő "fekete pénteken" és az azt követő hétvégén az Egyesült Államokban
Többen vásároltak az év végi vásárlási szezon nyitányát jelentő "fekete pénteken" és az azt követő hétvégén az Egyesült Államokban, de az egy főre eső átlagos költés kisebb volt, mint tavaly.

Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) adatai szerint 195 millióan látogattak el az üzletekbe és a weboldalakra a tavalyi 172 millió után. Az átlagos költés azonban 372 dollárról 343 dollárra csökkent. A kiskereskedelmi összforgalom 41,2 milliárd dollár volt, hajszálnyival több a tavalyi 41 milliárdnál.

Tracy Mullin, az NRF elnöke szerint a statisztika arról tanúskodik, hogy az amerikaiak az akciós termékeket szívesen vásárolják, és nem fogják vissza magukat az olcsóbb árucikkek, például játékok, téli ruha és kisebb berendezések terén. John Squire, a Coremetrics internetes marketingcég vezetője úgy látja, a vásárlók sokkal takarékosabbak és körültekintőbbek lettek, mindenki a legjobb vételt keresi.

A kereskedelmi láncok óvatos derűlátással reagáltak az adatokra. Egyfelől bátorítónak tartják a vásárlói szám növekedését, ugyanakkor a kisebb átlagos költekezés miatt úgy érzik, keményen meg kell dolgozniuk azért, hogy az érdeklődés fennmaradjon az ünnepek alatt. Feltételezések szerint a válság miatt sokkal óvatosabban költekező amerikai fogyasztók továbbra is az árengedményeket fogják keresni.

A "fekete péntek" hétvégéjén a vásárlók 29 százaléka látogatott el elektronikus termékeket forgalmazó áruházakba és üzletekbe, 22,9 százalékuk vett ruhát, 19,6 százalékuk élelmiszert. Minden negyedik vásárló online költötte pénzét.

A felmérések szerint a legtöbben (50,9 százalék) ruhára költöttek, a második leggyakrabban vásárolt termék könyv volt. A további legnépszerűbb termékek között voltak a nagy felbontású tévék, a laptopok és egyes játékok. Sokan "utaztak" a 10 dolláros játékokra, a 9 dolláros könyvekre és az 1000 dolláros lapos képernyős tévékre.

Érdekes változás, hogy tavalyhoz képest többen keltek fel korán, hogy az akciós termékeket megvehessék: a vásárlók 31,2 százaléka már hajnali 5 órakor vásárolt, ez a mutató tavaly csak 23,3 százalék volt.

A "fekete péntek", illetve az azt követő hétvége az Egyesült Államokban az év végi vásárlási szezon kezdete, a forgalom jelzésértékű arra nézve, hogy a vállalatok hogyan zárhatják az évet. Az NRF várakozása szerint az ünnepi időszakban a kiskereskedelmi forgalom az idén 1 százalékkal kisebb (437,6 milliárd dollár) lesz, mint tavaly.

Itt a Fekete Péntek: indulhat a roham!
Betiltott termékek a karácsonyi vásárokon 
Szeretjük a hazait, de az ár és az íz fontosabb 
Rárepülünk az olcsóra és az akciósra

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG