8p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ez a Straumann® és a Helvetic Clinics sikeres együttműködésének fókuszpontja

Hogyan egyeztethető össze a gyógyító tevékenység az üzleti sikerekkel?

A magánegészségügy területén ma már nehezen képzelhető el üzleti siker anélkül, hogy a végfelhasználó, jelen esetben a fogászati problémával jelentkező páciens érdekei ne számítanának elsődleges szempontnak egy üzleti döntés során. Ennek a sziklaszilárd meggyőződésnek a talaján jött létre a Straumann Gmbh prémium implantátum gyártó és a Helvetic Clinics fogászati rendelő hosszú távú stratégiai együttműködése.

A pácienseknek sokszor úgy kell döntést hozniuk hiányzó fogaik pótlásáról, hogy nem rendelkeznek releváns információval a potenciális lehetőségekről. Számtalan kérdésük merül fel a fogászati implantátumok beültetésével kapcsolatban, és ha nem kapnak valamennyi kérdésükre megnyugtató választ, akkor elbizonytalanodnak:

  • Mi is pontosan a problémám?
  • Mi az ideális megoldás a fogászati problémámra?
  • Jó helyen járok? Megbízható a rendelő?
  • Ért a fogorvosom ahhoz, amit csinál? Van kellő tapasztalata a beavatkozás elvégzéséhez?
  • Nem akarnak itt engem átverni? Biztosan azt és csak azt a kezelést kapom, amire szükségem van?
  • Miért van implantátumra szükségem?
  • Milyen implantátumot válasszak? Mi a különbség a különböző implantátum családok között?
  • Fájni fog a fogbeültetés?
  • Milyen hosszú távú következményei lehetnek a fogbeültetésnek?
  • Ki tudom majd fizetni?

A bizonytalan páciens pedig nem csinál mást, mint halogat, ami ezekben az amúgy is vészterhes időkben nem csak a páciens egészségi állapotát rontja tovább, hanem a fogászati rendelő stabil működését is veszélyezteti. A helyzet határozott cselekvést igényel a rendelő és az implantátum forgalmazó cég oldaláról egyaránt.

Milyen a jó üzleti kapcsolat, amely a páciensek érdekiet szolgálja, mégis közös üzleti sikereket hoz?

A Helvetic Clinics és a Straumann Gmbh együttműködésnek alapja egy megfontolt stratégia, amelyben levesszük a saját szakmai vakságot okozó szemüvegünket, és felvesszük a páciensét.

A páciens mire kíváncsi?

Ő hogyan éli meg a döntéshozatali folyamatot?

Milyen félelmei és aggályai vannak?

Milyen megoldással lenne elégedett?

Mi az, ami az életminőségét hosszú távon javítja?

A közös gondolkodás két forrásból táplálkozik: a Helvetic Clinics tapasztalataiból, melyeket közvetlenül a pácienseik visszajelzéseiből gyűjt össze, és a Straumann innovatív elképzelésiből a jövő implantátumait illetően.

Az innováció és a tudományos alapon működő termékfejlesztés ugyanis csak akkor éri el a célját, ha a jelenlegi valós igények kielégítésén túl újabb páciensigényeket is generál, ami a fogorvosi rendelő és a gyártó cég számára is bevételnövekedéssel jár.

Hogyan változtatható meg a páciensek gondolkodásmódja a fogászati implantátumokról?

A páciensek általános ismerete a fogászati implantátumokról nagyon korlátozott. Az internetről beszerezhető információk sok esetben zavarosak és ellentmondásosak. Az elsődleges cél mindig a páciens edukáció az implantátumok világáról. A közös gondolkodásnak ez ad igazi teret. Mit tehetünk azért, hogy a Straumann által elért innovatív tudományos eredményeket, klinikai kutatásokat érthetővé tegyük a páciensek számára, és az hogyan építheti a bizalmat a termék és a fogorvosi rendelő iránt egyszerre?

Ez egy sajátos retorikai szituáció, amely tudatos felkészülést igényel a Straumann szakértői és a Helvetic Clinics fogorvosai, munkatársai részéről is. A fogbeültetésről vagy bármilyen fogászati beavatkozásról a döntés mindig a kezelőhelyiségben dől el, hiszen a páciens egy személyes konzultációit követően kapja meg a teljeskörű tájékoztatást fogászati állapotáról és problémáinak megoldási lehetőségeiről. Amennyiben a két szakértői csapat együttműködése sikeres, akkor döntés nem arról fog születni, hogy a páciens megelégszik-e egy kivehető fogsorral, hanem arról, hogy milyen anyagú és esztétikájú rögzített fogpótlás készüljön a beültetendő implantátum tetejére.

Hogyan lehet etikus egy Straumann implantátum értékesítése?

Az értékesítés szó hallatán olykor még az orvosok gyomra is összerándul. A valóságban azonban az értékesítés a fogászatban nem más, mint a páciensek igényeinek magasabb szintű kiszolgálása, miközben a páciens azt is elvárja a fogorvosi rendelőtől, hogy azt és csakis azt kapja, amire szüksége van foghiányának tartós és esztétikus helyreállításánál.

Ez a két szempont csak egy etikus értékesítési rendszerrel oldható meg, amelyben a páciens minden számára releváns információt megkap ahhoz, hogy megalapozott döntést tudjon hozni.  

A bonyolult szakmai kérdések megértése olyan vizuális eszközökkel támogatható, melyek tovább építik a bizalmat a Straumann implantátumok irányába.  Az együttműködése ezen a területen is rendkívül sikeres, hiszen a két cég nemzetközi hírneve és elismertsége, valamint a Straumann által biztosított demonstrációs minták, képi és videós tartalmak mind hozzájárulnak ahhoz, hogy több lehetséges implantátum közül a Helvetic Clinics páciens koordinátorai és fogorvosai eljuttassák a pácienst a mindkét fél számára ideális döntéshez.

És mitől etikus ez az értékesítési rendszer? A Helvetic Clinics szakértő fogorvosai nem csak beszélnek a Straumann implantátumok pozitív tulajdonságairól, hanem a már beültetett több ezer Straumann implantátum tapasztalatai alapján, őszintén hisznek is a termékben és annak életminőséget javító hosszú távú pozitív hatásaiban. Ettől lesz hiteles és őszinte az orvos-páciens kommunikáció.

Milyen tulajdonságok győzik meg igazán a pácienseket a Straumann implantátumok minőségéről?

Hosszan sorolhatnánk azokat az értékes fejlesztéseket és tudományos eredményeket, amely világszinten is vezetővé teszik a Straumann implantátumokat azonban a páciensek döntései minden esetben szubjektív, érzelmi alapon történnek. A tények és számok fontosak, de nem elegendőek. Egy páciensnek mindig éreznie kell konzultáló orvosa elkötelezettségét és hitét abban, amit mond, és abban, ahogy a szakmai alapelveket követve végzi gyógyító tevékenységét.

Ha ezen a területen harmonikus az együttműködés a Straumann és a Helvetic Clinics között, akkor az meghozza a várt gazdasági sikereket is mindkét cég számára. Ehhez azonban mindig kellő alázatra és erőteljes elkötelezettségre van szükség.

Hogyan támogatja a két cég kölcsönösen egymás munkáját nap mint nap? 

A sikeres együttműködés három szinten valósul meg:

  1. A Straumann fejlesztésért felelős csapata folyamatosan tartaja a kapcsolta azokkal a fogorvosokkal, vezető rendelőkkel, akik nap mint nap végzik fogászati implantátumok beültetését. Ebből az együttműködésből aztán olyan értékes szakmai visszajelzések születnek, amelyek a jövőbeni fejlesztések alapját képezhetik.
  2. A páciensek (magyarok és külföldiek) értékes visszajelzéseket adnak kezelőorvosuknak, mely az együttműködésnek köszönhetően eljut a Straumann fejlesztő és értékesítő csapatához is. Így valósulhat meg a páciensek valós igényeinek magasabb szinten történő kiszolgálása.
  3. A Straumann tudományos innovációval, diagnosztikával, tervezéssel, felületkezeléssel, és műtéti eljárásokkal kapcsolatos információkat oszt meg az érintett orvosokkal, hogy a műtéti eljárások még biztonságosabbak és még kíméletesebbek legyenek a páciensek számára.  Visszatértünk tehát az alapokhoz: páciens elégedettség = üzleti siker.

Milyen szempontok alapján kutatjuk és tervezzük a jövőt közösen?

A jövő tervezésekor szintén a végfelhasználó, azaz a páciens szempontjai kell, hogy vezéreljenek minket. Hogyan lehet egy Straumann implantátum beültetése még egyszerűbb, még gyorsabb, még kíméletesebb, és természetesen mindez, hogy kivitelezhető minőségi kompromisszumok nélkül?  

A digitális fogászat jövőképe lassan már egy évtizede beszédtéma az implantáció területén. A Straumann a gyakorlatban megvalósítható és már ma elérhető megadásokkal szolgája ki magasabb szintet a pácienseket:

  • Digitális szájszkenner, amely az analóg lenyomatvétel kellemetlenségeit és pontatlanságait váltja fel, és lehetővé teszi a digitális lenyomat azonnali feldolgozását bináris jelek formájában az implantátumok és a fogpótlások megtervezéséhez. Látványos eredménnyel járó gyors folyamat, mely nem csak bizalmat épít a páciensben, de a szakmai folyamatot is nagy mértékben megkönnyíti
  • Digitális technológiával előállított fúrósablonok a navigált implantátum beültetéshez, melyek lehetővé teszik a lebenyképzés nélküli, kíméletes fogbeültetést is
  • A beültetés után azonnal terhelhető implantátumok, melyek lehetővé teszik az eltávolításra ítélt fogak pótlását egy fázisban, akár egy kezelés alatt

A fejlesztési lehetőségek nagyon széles skálán mozognak, a Straumann Gmbh és a Helvetic Clinics stratégiai együttműködése pedig lendületet ad ennek az innovatív közös munkának. A folyamat végén azonban mindig egy elégedett páciens áll, és ez a siker igazi mércéje, a közös munka valós eredménye.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG