Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
1p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A különböző országokban jellemző vásárlóerő-paritást minden évben a Big Mac index segítségével szokták összehasonlítani - ez a termék a világon a legelterjedtebb
A különböző országokban jellemző vásárlóerő-paritást minden évben a Big Mac index segítségével szokták összehasonlítani, mondván: ez az a termék, ami a világon azonos formában a legelterjedtebb. A Ponyvaregény két főszereplője, Jules és Vincent pedig a McDonald´s éttermeken keresztül hasonlította össze az apró különbségeket Amerika és Európa között. Nem kell azonban kimozdulnunk a kontinensről ahhoz, hogy apró különbségeket találjunk a látszólag teljesen egységes kínálatban. Ami közös: mindenhol megpróbálják "párszázas ajánlatokkal" becsalogatni a gyorsétkezésre vágyókat a Mekikbe. Körülnéztünk itthon és Európában

Magyarországon Párszázas Ajánlatnak hívják a kedvezményes áron kínált ételeket és italokat a McDonald´s-ok. Ebbe a körbe a klasszikus sajtburger-hamburger páros mellé mostanában vették be a csibeburgert; ez utóbbi a McNuggets-et szoríthatta ki a kínálatból. Salátát, fánkot, almás pitét, shake-et, capuccinót, fagyit is kaphatunk szűk egy eurónak megfelelő forintért. A legszembetűnőbb különbség a magyar és a nemzetközi kínálat között a reggelinél keresendő: egyedül nálunk kapható bundás kenyér délelőtt fél 11-ig. A referenciaként is használatos Big Mac nálunk 740 forintba kerül.

Ami nálunk párszázas ajánlat, az az euróövezetben 1 eurós áron kapható termékek körét jelenti. Németországban 1 euróért 10 féle termék közül választhatunk: a kínálat némileg eltér a magyar párszázastól. Nálunk ebben nem szerepel a gyümölcs és a gyümölcsös joghurt, helyette viszont olcsón ehetünk fánkot. Az apró eltérések a sült krumplinál figyelhetőek meg: mustárba és salsa szószba is mártogathatunk Németországban. BigMac szendvicset 3,49 euróért (946 forint körül) vásárolhatunk.

Ausztriában a németországihoz hasonlóan Ein Mal Einsnek, azaz Egyszer egynek hívják az "olcsó kínálatot". Többnyire 1 euróba kerülnek a kategória termékei, ám a csibeburgert és a nálunk ismeretlen Sajtburger TS nevű, zöldséggel felturbózott szendvicset 1,30-ért szerezhetjük be. Luxemburgban, Németországban és Ausztriában most Los Wochos napokat tart a McDonald´s, ennek keretében többek között a jalapeno paprikás szendvics és a chilis wrap is bekerült a kínálatba. Ha nem kell dolgozni, az osztrákok sokáig alszanak: vasárnap és ünnepnap 11-ig van reggeli.

Az apró különbségek itt is a burgonya körül figyelhetőek meg: az osztrákok nem esznek majonézt a sült krumplihoz, helyette curry és tejföl szerepel a kínálatban.

A Ponyvaregényben szinte csodaként emlegetett jelenség, miszerint Párizsban sört is lehet kapni a Mekiben, úgy tűnik, a múlté: egyik európai étterem kínálatában sem találkoztunk sörrel.
Más nyugat-európai országokhoz hasonlóan Ausztriában a menük méretezése is eltér a magyartól: nálunk a nagyobb adagért kell külön szólni, nyugaton alapból nagyobb üdítőt és krumpliadagot kapunk, ha nem direkt McMenu Smallt kérünk. Ausztriában 2,99 euró (bő 810 forint) a BigMac.

Svájcban Preisparade-nak hívják az olcsó ajánlatot; itt magyar szemmel nézve mélyebben kell a zsebébe nyúlnia a gyorskajára vágyóknak. Egy sajtburger például 2,5 frankba (1,65 euróba, avagy 440 forintba) kerül. A BigMac ára 6,5 frank, ez nagyjából 1140 forintnak felel meg. 

A Swiizer Wuche akció keretein belül helyi specialitásokat is kínálnak. Van McFondue, McRösti és McRaclette; ezen kívül a magyaroknak ismeretlen lehet a curry-szószos marhahúsos szendvics, a mézes-mustáros tekercs, és a hús nélkül élőknek kínált Vegie-Mac, bundázott zöldségpogácsával.

Szlovákiában a cikk írásakor éppen Great Tastes of America akció van, ennek keretében New York Classic és Miami Chicken szendvicsek színesítik a kínálatot. Az egyeurós ajánlatban 11 féle termék érhető el, ez pont egy shake-kel több, mint a németországi olcsó kínálat. Egy BigMac-et 2,60 euróért, valamivel kevesebb mint 700 forintnak megfelelő összegért szerezhetünk be. Az állandó kínálatban szerepel a Big Tasty szendvics, ami nálunk csak időszakosan volt kapható. Szlovákiában édes-savanyú szósz, curry és mustár mellett tartár is szerepel a kérhető szószok között.

A McDonald´s hazai gyorsétterem-konkurensei közül a Burger King az Ernő menüt állítja szembe a Párszázassal. Ernő 499 forintért sajtos hamburgert, krumplit és üdítőt kínál kedvezményesen.

A KFC hasonló árkategóriájú Bsmart menüje 390 forintba kerül. Ennyiért négyféle kombinációban szendvicset, csirkecombot. tortilla-tekercset vagy csípős csirkemell csíkokat kaphatunk sült krumplival körítve, üdítő nélkül a cikk születésekor
A cseh Mekik 8 féle terméket kínálnak 20 koronáért (bő 200 forintért), a Cheeseburger Fresh és a Csibeburger 30 koronáért (valamivel több mint 300 forintért)  érhető el. A szószok kínálata megegyezik a szlovák McDonald´s-okéval. A Big Mac 69 koronába, bő 710 forintba kerül.

Szlovéniában is létezik egy eurós ajánlat, az 1Plus nevű akcióban pedig dupla húsos hamburgert és szintén dupla sajtburgert kaphatunk valamivel több mint 1 euróért. A szlovéneknél kapható diákmenü is, emellett a vegetáriánusok is megtalálják a nekik szánt menüt.

A román kínálatban szerepel rántott csirkeszárny is. Sajtburgert 3,5 lejért, hamburgert 3 lejért kínálnak; ez utóbbi kevesebb, mint 200 forintnak felel meg. 8 lejbe (valamivel több mint 500 forintba) kerül egy Big Mac. Romániában a sült krumplihoz a sima majonéz mellett citromos majonézt is kérhetünk. Párszázas ajánlat nincsen; a hamburgert, sajtburgert, csibeburgert kínálják a szendvicsek közül a legolcsóbban, de ezek ára nem mindig egyezik meg.

Finnországban 3,95 euró a BigMac, a dupla húsos Tuplajättijuustohampurilainen 4,5 euróba kerül. A kínálat különlegessége az egzotikus hetek akcióban árult  tandoori csirkés szendvics.

Belgiumban 1 euró a hamburger, 2-ért pedig dupla sajtburgert adnak. Tonhalas és sajtos saláta is szerepel a kínálatban. Franciaországban teljes kiőrlésű lisztből készült hamburgerzsömlében is felszolgálják a BigMacet, Hollandiában, Belgiumban és Svájcban CBO (csirke, bacon, hagyma) szendvics is szerepel a kínálatban. Bulgáriában a fagylalt Baci néven fut.

Az eurót saját valutaként nem használó Nagy-Britanniában 99 penny (300 forint) a Saver ajánlat keretein belül a sajtburger. A Ponyvaregényben is említett sajtos Royal szendvicset itt Amerikához hasonlóan sajtos negyedfontosnak hívják, köszönhetően az angolszász - birodalmi - mértékegység-rendszernek.

Amikor az árakat gyűjtöttük, több országból is azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a franchise-hálózat tagjainak az anyavállalat csak irányárat szab meg, amitől az egyes éttermek eltérhetnek, azaz szabad kezet kapnak az árképzésben. Simkó László, a magyarországi McDonald´s hálózat marketing és kommunikációs igazgatója kérdésünkre elmondta: Magyarországon jelenleg 2 ársáv van, ami a vendégkör figyelembevételével országos szinten egységesen került kialakításra. Az árak tekintetében Magyarországon is csak javaslatokat adnak a franchise partnereknek. Elméletben így elképzelhető lenne, hogy például Békéscsabán olcsóbban jutunk hamburgerhez, mint Zalaegerszegen; a gyakorlatban ilyesmiről nem hallottunk a Privátbankárnál.

Bár a McDonald´s az egyik legnagyobb multinacionális vállalat, a döntések hazai szinten születnek. Emellett természetesen figyelembe veszünk és átvehetünk külföldi mintákat is, a döntés azonban erről is itthon születik meg - mondta el Simkó László. Az országos promóciók követése - mint amilyen a párszázas kínálat is - kötelező a franchise partnerek számára, emellett azonban a központtal egyeztetve lehet saját helyi ajánlatuk.

Az említett párszázas kínálat legutóbbi bővítésével kapcsolatban a marketing és kommunikációs igazgató elmondta: az akciót sikeresnek tekintik, mivel növelte a forgalmat, új vevőket sikerült becsábítani az étterembe. A párszázas termékek jelenleg nagyjából a teljes forgalom egyötödét teszik ki a magyarországi McDonald´s-nál.

Jeges búcsú a McDonald’s-tól
2050-re fel lehetne számolni az éhezést
Ezüstérmet kapott a Nyugati téri McDonald’s
1,8 milliárdból fejleszt a Meki
Megnyit a századik Meki 
Gazprom-hamburger - ez a jövő

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
Vásárló Nyerjen páros belépőt – 2 perc, és mehet a Budapest Borfesztiválra!
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 08:22
Szánjon ránk 2 percet és nyerjen páros belépőt a 34. Budapest Borfesztiválra!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG