A Praktiker az átalakuló hazai barkácspiacon saját működésének optimalizálására, a karácsonyi boomra és új áruházának megnyitására fókuszál a következő időszakban. A Praktiker arra számít, hogy átrendeződik a piac, de mivel piackutatások szerint a kereslet továbbra sem nő jelentősen a barkácscikkek és a lakberendezési termékek iránt, új stratégiára van szükség, ami biztosítja a stabil és kiszámítható működést a barkácsáruházak számára.
A Praktiker idén augusztusban cáfolta, hogy kivonulna a magyar piacról, s bejelentette: folytatja korábbi években megkezdett terjeszkedését.
Az új koncepció: kisebb helyen ugyanakkora választék
Olyan 1000-1500 négyzetméteres üzletegységek megnyitását tervezi, ami teljesen új formátum a lánc életében. Az első ilyen kis alapterületű áruház Sátoraljaújhelyen fog megnyílni még idén. A település és vonzáskörzete az elemzések szerint rendelkezik olyan vásárlóerővel, ami képes fenntartani egy Praktiker áruházat, ebben közre játszik az országhatár közelsége is.
Az új üzletegységben a Praktiker a helyi igények azonnali kiszolgálására, a választék kialakításakor pedig a teljes árucsoportos készlet bemutatására törekszik, emellett külön hangsúlyt fektet a vevői rendelések kielégítésére, valamint elérhetővé teszi a szolgáltatások teljes skáláját.
A Praktiker sátoraljaújhelyi áruháza azokra fókuszál, akik helyben keresnek gyors, praktikus megoldásokat a ház körüli teendőkhöz és mindennapi élethelyzetekhez, illetve felújításokat terveznek a közeljövőben. Az új áruház épületét a Praktiker bérelni fogja.
A Praktiker a tervek szerint jövő év elején újabb üzletegységet fog megnyitni hasonló kereskedelmi koncepció keretében.
Kormányfővé nevezte ki Andrej Babist, az októberi képviselőházi választásokon győztes Elégedetlen Polgárok Akciója (ANO) mozgalom elnökét kedden Prágában.




