A Nike azt tervezi, hogy differenciáltan emeli termékei árát és visszatér az Amazon piacterére annak érdekében, hogy ellensúlyozza a kínai termékek importvámjának emelkedésével járó drágulást – derült ki a Reuters cikkéből. A Nike sportruhái és cipői 2 és 10 dollár (710-3550 forint) közötti mértékben nőnek. Ezen belül például a 100 (35,5 ezer forint) és 150 dollár (53,3 ezer forint) közötti termékek esetén 5 dolláros (1775 forint) plusz várható. A Nike termékeinek jelentős hányadát gyártatja Kínában és Vietnámban.
A döntéseket gyorsan meg kell hozni, hogy a Trump-adminisztráció általános vámemeléseinek 90 napra felfüggesztett időszakában beérkezzen az áru az Egyesült Államokba. Ha ez sikerül, akkor a Nike tervei szerint nem fogják növelni a gyermekeknek szánt áruik árát az iskolakezdési szezonban. Ennek árát vélhetően a vastagabb pénztárcájú vásárlók fizetik meg, ugyanis a 150 dollárnál drágább termékek esetén jöhetnek a tízdolláros áremelések. Kivétel a cég Air Force 1 cipője, amit katonai imázsa miatt szimbolikusnak tekinthetnek. Ez 155 dollárba kerül, de nem akarják emelni az árát. A másik importdrágulás-elhárító intézkedés, hogy a cipőgyártó saját nevében is visszatér az Amazon elektronikus piaterére. A Nike-termékeket jelenleg független kiskereskedők kínálják az online platformon. A cég maga 2019-ben hátat fordított az Amazonnak, azóta csak saját weboldalán van jelen közvetlenül az interneten.
Az Amazon értesítette a webáruházakat, hogy bizonyos Nike-termékeket július közepétől nem kínálhatnak majd a piacterén, mert azokat közvetlenül a gyártótól fogja beszerezni és árusítani. Az online kereskedő óriás ad egy kevés időt ezeknek a partnereinek, hogy kiárusítsák raktárkészleteiket.