Összességében az eladások többsége, 52 százaléka jutott a nőknek szánt ajándékcsomagokra. Ez kisebb arány, mint egy évvel korábban, míg nőtt a férfiak számára vásárolt összeállítások piacrésze. Az ajándékozók a legtöbbet tusfürdőből és dezodorból választottak a csomagokba, egyaránt több mint 800 millió forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Figyelemre méltó, hogy dezodorból és tusfürdőből múlt év november-decemberben jó egyharmaddal adtak el nagyobb mennyiséget a boltok, mint szeptember-októberben.
Az ajándégcsomagok mennyiségi eladása stabilan 2 millió darab. Ennek kétharmad részét, 67 százalékát továbbra is az 1533 forint alatti csomagok adták. A kereslet a közepes árfekvésű csomagoktól eltolódott a legolcsóbbak felé. Ugyanis az eladott mennyiség 42 százalékát az 1160 forintnál alacsonyabb áron adott csomagok vitték el. (Viszont értékben a részesedésük csak 25 százalék.)
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal, míg a hipermarketek 2 százalékkal kevesebb ajándékcsomagot forgalmaztak. Emelkedett azonban a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres, valamint a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek bevétele.
Privátbankár
A testápoló szereket és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 3 milliárd forintot tavaly		
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
							Hszi Csin-ping kínai elnök kedden az Oroszországgal való kölcsönös befektetések növelésére és a gazdasági együttműködés elmélyítésére szólított fel.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

