Tele a tankot!
A töltőállomásokat az autósok már előző nap sok helyen megrohanták - az üzemanyag-kiskereskedelmi szövetség adatai szerint motorbenzinből az egy héttel korábbinál 81 százalékkal, dízelolajból 43 százalékkal több fogyott -, ám csütörtökre a jelenség országszerte pánikszerű felvásárlás méreteit öltötte. Sok benzinkútnál adagolni kezdték az üzemanyagot, egyes helyeken mennyiségi, másutt értékbeli vásárlási korlátokat szabva, annak érdekében, hogy ellenőrzés alatt lehessen tartani a fogyasztást, de számos kútnál így is elfogyott a benzin és a gázolaj.
A kialakult helyzetért az autós érdekképviseleti szervezetek egyértelműen a brit kormány kommunikációját tették felelőssé. David Cameron miniszterelnök előző nap ugyanis a benzintankok feltöltését javasolta az autósoknak, Francis Maude kabinettitkár pedig ezt megtoldotta azzal, hogy "nem árt, ha az autósok a garázsban, kannában is tárolnak egy kis üzemanyagot". Szakmai szervezetek különösen ez utóbbi kijelentést bírálták, nem utolsósorban azért, mert a nyilatkozó szakértők véleménye szerint ez a pánikvásárlás ösztönzése mellett tűzveszélyt is okozhat.
A kormány csütörtökön közölte, hogy Maude javaslatát "visszavonja".
Katonák a volán mögött?
A legnagyobb brit szakszervezeti szövetség, a Unite megszavaztatta az öt nagy brit közúti üzemanyag-fuvarozó cég kétezer gépkocsivezetőjét a sztrájkakcióról, és a többség a munkabeszüntetésre voksolt. A Unite kötelekébe tartozó sofőrök munkáltatói szállítják az üzemanyagot a 8706 brit töltőállomás 90 százalékának.
A kormány a hadsereg segítségét készül igénybe venni sztrájk esetére. A héten megkezdődött a brit királyi légierő (RAF) 80 gépkocsivezetőjének átképzése a civil tartálykocsik vezetésére, ám számítások szerint teljes körű sztrájk esetén ők is csak a normál ellátás tíz százalékát tudnák biztosítani.