1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autósok többsége fontosnak tartja, hogy legyen saját tulajdonú gépkocsija, azonban kevesen tekintenek úgy gépjárműveikre, mint státuszszimbólumra. A városiak nagy része ugyanakkor nélkülözhetetlennek tartja az autót.

A Continental kutatása négy kontinensen – Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában – zajlott, a megkérdezettek között pedig különböző világvárosokban élő, 18-35 év közötti fiatal felnőttek voltak. A válaszadók olyan metropoliszokban éltek, mint Sao Paulo, Szingapúr, Párizs, Moszkva, Los Angeles vagy Berlin.

A többség nem akar „felvágni” az autóval

A felmérés szerint Németországban (82%), Kínában (80%), az USA-ban (83%) és Franciaországban (82%) fontos az autósok számára, hogy saját tulajdonú gépjárművel rendelkezzenek, ugyanakkor csak a válaszadók kisebb része tekinti prioritásnak, hogy kocsija lehetőleg drága, márkás, státuszszimbólumnak számító típus legyen. A legkevesebben Németországban, a legtöbben pedig Kínában tartják fontosnak, hogy autójukkal irigységet keltsenek másokban. Az európaiak közül a franciák számára a legfontosabb, hogy olyan járművel közlekedjenek, amelyet csak kevesen tudnak megfizetni.

A tanulmány a városi közlekedés jövőjét vizsgálva arra is kereste a választ, hogy a világvárosok lakói hajlandóak lennének-e hosszabb időre, vagy akár örökre feladni az autózást. A kérdéssel kapcsolatban a berlini autósok 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy képes lenne mindörökre felhagyni az autózással, 17 százalékuk pedig sohasem kísérelné meg ezt a fajta kényelmet eldobni magától. A nagy többség legalább megpróbálná, ugyanis ezt a választ a németek 57 százaléka jelölte meg.

A gépkocsi nélkülözhetetlen

A moszkvaiak 60 százaléka nem zárkózik el attól, hogy az autózás helyett másfajta közlekedési módot részesítsen előnyben. A legkevesebben, mindössze 47 százaléknyian nyilatkoztak úgy Sao Pauloban, hogy legalább egyszer kipróbálnák, milyen gépkocsi nélkül élni. Los Angelesben is hasonlóan vélekednek, mint Sao Pauloban, ott sem tudják nélkülözni a személygépkocsikat, mint közlekedési eszközt.

A Continental kutatása egy Magyarországon is előtérbe került lehetőséggel, a „teleautózással” kapcsolatban is vizsgálta a fiatalok nyitottságát. Az eredmények szerint a fiatalabb korosztály tagjai sokkal nagyobb szabadságot várnak el a közlekedés terén, mint elődeik. Azonban a környezetszennyezés, a balesetek, a forgalmi dugók, a parkolóhelyek hiánya a városi közlekedés negatív oldalait jelentik számukra.

Az eredmények szerint a fiatalok többsége nyitott a „teleautózás” lehetőségeire, melynek eredményeképpen lényegesen csökkenthetőek a közlekedéssel kapcsolatos költségek és a környezetterhelés is. Berlinben például, a megkérdezettek 71 százaléka, míg Hamburgban 68 százalékuk tartja a közös autóhasználatot vonzó lehetőségnek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG