1p
A világ második számú divatházlánca, a svéd Hennes&Mauritz (H&M) profitja 7,958 milliárd svéd korona volt a mostani üzleti éve májussal zárult első felében, 16 százalékkal több az egy évvel korábbi 6,875 milliárdnál.

A nettó bevétele 14 százalékkal 59,491 milliárd koronára gyarapodott az egy évvel azelőtti 52,135 milliárdhoz képest, a csoport szerdán megjelent időközi beszámolója szerint.

Az előző, tavaly novemberrel zárult üzleti évben a cég nettó bevétele 110 milliárd koronára nőtt 108,5 milliárdról, de adózott eredménye 15,821 milliárd koronára csökkent az egy évvel korábbi 18,681 milliárdról. Az akkori beszámoló szerint ugyanis a tavalyi "a divatszakma egyik legdrámaibb esztendeje volt": jelentős kedvezményekkel kellett küzdeni a vásárlókért, öldöklő versenyben a konkurenciával, főleg a szenzációs negyedévet jelentő és továbbra is világelső spanyol Inditexszel, a Zara tulajdonosával és a harmadik helyezett amerikai GAP-pel - a gyengülő világgazdasági környezetben.

Előre menekülnek

A H&M elsősorban a gyapot drágulását, a gyártási költségek emelkedését, az árfolyamveszteséget és a gyenge európai fogyasztói bizalmat fájlalta. Az árfolyamok azonban a mostani első üzleti félévben inkább segítettek - a bruttó értékesítés a piacok helyi valutáiban számolva csak 12 százalékkal nőtt -, és jobbak voltak az Európán kívüli piacok.

Ennek láttán a társaság ezentúl is gyorsan akar terjeszkedni: évente 10-15 százalékkal - idén 275-tel - akarja növelni üzletei számát, vagyis érvényben tartja a tavalyi gyengélkedés után tett előrejelzését. Az idén Kínát, az Egyesült Államokat és Nagy-Britanniát tartja a leggyorsabban bővülő piacnak, de már esélyeket lát Franciaországban, Olaszországban és Németországban is.

Érdekesség, hogy a csoportnak nincsenek saját boltjai, összes üzlethelyiségét bérli.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló Európa közepén rabszolgamunkával vádolnak egy vállalatot
Buksza blog | 2025. január 1. 15:21
Nem kell a világ szegény sarkaiba menni azért, hogy rabszolgamunkával vádolható cégeket találjanak a hatóságok, bírósági dokumentumok szerint elég Észak-Olaszországban körülnézniük.
Vásárló Átlépett az öt számjegyű ligába az Aldi, a Lidl és a Penny hármasa
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 30. 05:45
Tavaly még 10 ezer forintnál kevesebbet kellett fizetni a javarészt alapvető élelmiszereket tartalmazó kosárért a diszkontokban. Az idén viszont csaknem 12 ezer forintot. 
Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG