1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ második számú divatházlánca, a svéd Hennes&Mauritz (H&M) profitja 7,958 milliárd svéd korona volt a mostani üzleti éve májussal zárult első felében, 16 százalékkal több az egy évvel korábbi 6,875 milliárdnál.

A nettó bevétele 14 százalékkal 59,491 milliárd koronára gyarapodott az egy évvel azelőtti 52,135 milliárdhoz képest, a csoport szerdán megjelent időközi beszámolója szerint.

Az előző, tavaly novemberrel zárult üzleti évben a cég nettó bevétele 110 milliárd koronára nőtt 108,5 milliárdról, de adózott eredménye 15,821 milliárd koronára csökkent az egy évvel korábbi 18,681 milliárdról. Az akkori beszámoló szerint ugyanis a tavalyi "a divatszakma egyik legdrámaibb esztendeje volt": jelentős kedvezményekkel kellett küzdeni a vásárlókért, öldöklő versenyben a konkurenciával, főleg a szenzációs negyedévet jelentő és továbbra is világelső spanyol Inditexszel, a Zara tulajdonosával és a harmadik helyezett amerikai GAP-pel - a gyengülő világgazdasági környezetben.

Előre menekülnek

A H&M elsősorban a gyapot drágulását, a gyártási költségek emelkedését, az árfolyamveszteséget és a gyenge európai fogyasztói bizalmat fájlalta. Az árfolyamok azonban a mostani első üzleti félévben inkább segítettek - a bruttó értékesítés a piacok helyi valutáiban számolva csak 12 százalékkal nőtt -, és jobbak voltak az Európán kívüli piacok.

Ennek láttán a társaság ezentúl is gyorsan akar terjeszkedni: évente 10-15 százalékkal - idén 275-tel - akarja növelni üzletei számát, vagyis érvényben tartja a tavalyi gyengélkedés után tett előrejelzését. Az idén Kínát, az Egyesült Államokat és Nagy-Britanniát tartja a leggyorsabban bővülő piacnak, de már esélyeket lát Franciaországban, Olaszországban és Németországban is.

Érdekesség, hogy a csoportnak nincsenek saját boltjai, összes üzlethelyiségét bérli.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG