1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt években a vásárlók egyre érzékenyebbé válnak a társadalmi felelősségvállalás iránt
Az év végi ünnepek kapcsán a vásárlás mint magán- és vállalati projekt ismét a figyelem középpontjába kerül, miközben az is tapasztalható, hogy honfitársaink érzékenyebbé válnak a társadalmi felelősségvállalás iránt . írja közleményében a Szolidaritás Egyesület

A közelgő ünnepi időszak nem csak a fogyasztóerő szempontjából állít ki látleletet a társadalomról – az üzleti és a magán szféráról –, hanem a szociális érzékenységről, társadalmi felelősségvállalásról és a szolidaritásról egyaránt. Kiváló időszak ez többek között a társadalomtudatos vásárlásra is.
 
A karácsony és az év vége különösen nagy lehetőséget nyújt az alternatív kereskedelmi hálózatoknak, hogy a cégvezetőket és magánembereket megszólítsák. Fel kell hívnunk a figyelmét mindenkinek, hogy ha tehetik, a vásárlások során saját honfitársaikat részesítsék előnyben. Ezáltal segíteni tudnak a megváltozott munkaképességű, hátrányos helyzetű, gazdaságilag elmaradt térségek lakóinak, hiszen az általuk előállított termékek megvásárlásával az ő megélhetőségüket támogatják – mondta el az OGH hírügynökségnek  Polai Bernadett, a Szolidaritás Egyesület elnöke. Az általuk beindított webvasarter.com is ezen a területen kíván megoldást és jobb életminőséget biztosítani. A projekt a "2010 A Szegénység és a Társadalmi Kirekesztés Elleni Küzdelem Európai Éve"  program keretében valósul meg.

A témához kapcsolódóan 2010. november közepén harmadszor került megrendezésre a Szociális Expo, ahol a szociális szakma képviselői bemutatták a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok esélyegyenlőségének elősegítése érdekében végzett tevékenységeiket. A szociális szakemberek nemcsak az általuk létrehozott szakmai értékek megismertetését, hanem eredményeiket és konkrét szolgáltatási ajánlataikat is elérhetővé tették. Több mint 40 civil szervezet állította ki  termékeit. A szervezetek eközben egyre nagyobb mértékben ismerik fel, hogy az állam szerepe mellett alulról induló, a fair trade mozgalomhoz hasonló kezdeményezéseknek is növekvő szerepe van. A hátrányos helyzetű emberek sokszor csak ilyen alternatív kereskedelmi mozgalmak segítségével kapnak megfelelő munkalehetőséget, illetve az általuk előállított termékeknek így teremthető, tartható fenn piac.
 
A Szolidaritás Egyesület elnöke szerint Magyarország már megérett az ilyen civil kezdeményezésekre, és egyre többen tudnak azonosulni azzal a szemlélettel is, hogy a társadalomtudatos vásárlással nemcsak harmadik világbeli embereket, hanem első sorban magyar honfitársainkat lehet és kell segíteni. 

A szociális és családtámogatás mellett mindenképpen a munkahelyteremtés, átképzés a legfontosabb eszköz a szegénység elleni küzdelemben. Bár évek óta számos hazai vagy EU finanszírozású program létezik – többek között vállalkozásösztönzések, képzések, vagy ideiglenes (tranzit) foglalkoztatások –, a tapasztalatok alapján az átképzésre és bérjárulékra költött pénzek tartósan nem növelték a munkahelyek számát. Ezzel szemben a méltányos kereskedelem gyakorlati alkalmazása segít az új munkahelyek teremtésében, a meglévők megtartásában, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű emberek, gyermekeiket egyedül nevelő nők, veszélyeztetett fiatalok, megváltozott munkaképességűek egzisztenciateremtésében.        

Ami e téma nyilvánosságát illeti, jelenleg sajnálatos módon a médiatörvény nem kezeli helyén a CSR-t (a vállalatok társadalmi felelősségvállalását), amivel bizonytalanságot okoz - írja a közlemény. Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke a közelmúltban arra hívta fel a figyelmet. hogy a CSR nem egyszerűen jótékonykodás. A társadalmi felelősségvállalás tudatos, hosszú távú tevékenység, ami nem feltétlenül mérhető pénzben, ezért szerinte a kereskedelmi médiának is kötelessége lenne a jövőben nagyobb társadalmi felelősséget vállalni.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG