3p

A vörös-tengeri válság okozta szállítási nehézségek arra késztették a boltosokat, hogy előrehozzák év végi bevásárlásaikat. Így minden szezonális termék hamarabb kerülhet a polcokra.

Idén már a nyár közepén elkezdődött a harc az áruházláncok között a tipikus őszi szezonális termékek értékesítésében. Az Amazon július közepén tartotta kétnapos Prime Day eseményét, amelyen elsősorban klubtagjait bombázta akciókkal. Az olyan versenytársak, mint a Shein, a Walmart vagy a Target úgy érezték, hogy nem hagyhatják ezt annyiban. Az online platform árkedvezményeire reagálva máris elindították iskolakezdési szezonjukat. Nem akarnak lemaradni például arról, hogy a gyerek új laptopját náluk vásárolják meg. A boltok csatájának azonban van egy további mozgatója is, mégpedig az, hogy a szállítás körülményessé válása miatt előrehozták az második felére vonatkozó beszerzéseiket.

Hamarabb elindulnak a konténerek
Hamarabb elindulnak a konténerek
Fotó: Pixabay

A vörös-tengeri válság kerülőre kényszeríti az Ázsia-Európa útvonalon közlekedő konténerszállító hajókat, ami leköti a kapacitásaikat. Így az USA-ba is nehezebben jut el az áru, mint korábban. Az év utolsó négy hónapjára vonatkozó beszerzések korábban is a nyárra estek, ám a július ennek a szállítási csúcsidőszaknak a kezdete volt, míg idén úgy tűnik, hogy a közepe – mondta a Reutersnek Stephanie Loomis, a Rhenus Ligisztics amerikai szállításokért felelős vezetője. 

A kiskereskedők az Egyesült Államok ázsiai importjának nagyjából felét bonyolítják le és tengeri úton szállítják az áru négyötödét. A nehézségek miatt a Nike például sportcipői fuvarozását az eredetileg tervezett június–augusztusi időszakról előrevitte március–májusra. Az USA lábbeli nagykereskedőinek szövetsége szerint idén előrehozott vásárlással érkezik az áru 95 százaléka. Az eredmény az lett, hogy egy 40 lábas (12 méter) konténer bérlési díja a Sanghaj–New York útvonalon 10 ezer dollárra nőtt, ami a februári tarifa kétszerese – jelezte a Drewry World Container Index mutató. Az USA konténerimportja májusban majdnem 12, júniusban 10,4 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A történet vége a fogyasztói árak emelkedése lehet.

Árfolyam

A megtelt raktárakban lévő áruktól persze szabadulni kell. Ez állhat a hátterében annak, hogy a Halloweenre szánt termékek máris áramlanak az ellátási láncokban az áruházak felé. A Home Depot július negyedik hetében elkezdte árulni halloweeni dekorációja egy részét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG