Idén már a nyár közepén elkezdődött a harc az áruházláncok között a tipikus őszi szezonális termékek értékesítésében. Az Amazon július közepén tartotta kétnapos Prime Day eseményét, amelyen elsősorban klubtagjait bombázta akciókkal. Az olyan versenytársak, mint a Shein, a Walmart vagy a Target úgy érezték, hogy nem hagyhatják ezt annyiban. Az online platform árkedvezményeire reagálva máris elindították iskolakezdési szezonjukat. Nem akarnak lemaradni például arról, hogy a gyerek új laptopját náluk vásárolják meg. A boltok csatájának azonban van egy további mozgatója is, mégpedig az, hogy a szállítás körülményessé válása miatt előrehozták az második felére vonatkozó beszerzéseiket.
A vörös-tengeri válság kerülőre kényszeríti az Ázsia-Európa útvonalon közlekedő konténerszállító hajókat, ami leköti a kapacitásaikat. Így az USA-ba is nehezebben jut el az áru, mint korábban. Az év utolsó négy hónapjára vonatkozó beszerzések korábban is a nyárra estek, ám a július ennek a szállítási csúcsidőszaknak a kezdete volt, míg idén úgy tűnik, hogy a közepe – mondta a Reutersnek Stephanie Loomis, a Rhenus Ligisztics amerikai szállításokért felelős vezetője.
A kiskereskedők az Egyesült Államok ázsiai importjának nagyjából felét bonyolítják le és tengeri úton szállítják az áru négyötödét. A nehézségek miatt a Nike például sportcipői fuvarozását az eredetileg tervezett június–augusztusi időszakról előrevitte március–májusra. Az USA lábbeli nagykereskedőinek szövetsége szerint idén előrehozott vásárlással érkezik az áru 95 százaléka. Az eredmény az lett, hogy egy 40 lábas (12 méter) konténer bérlési díja a Sanghaj–New York útvonalon 10 ezer dollárra nőtt, ami a februári tarifa kétszerese – jelezte a Drewry World Container Index mutató. Az USA konténerimportja májusban majdnem 12, júniusban 10,4 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A történet vége a fogyasztói árak emelkedése lehet.
A megtelt raktárakban lévő áruktól persze szabadulni kell. Ez állhat a hátterében annak, hogy a Halloweenre szánt termékek máris áramlanak az ellátási láncokban az áruházak felé. A Home Depot július negyedik hetében elkezdte árulni halloweeni dekorációja egy részét.