3p
Van még idő kötelező biztosítást váltani, ha találsz jobb ajánlatot a mostaninál.

Már csak néhány napja maradt az érintett – a MABISZ adatai szerint 1,7 milliónyi – gépjármű-tulajdonosnak arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak csütörtök éjfélig kell eljutniuk a biztosítókhoz. A Netrisk.hu statisztikái szerint tavalyhoz képest 14 százalékkal, 13 500 forintról 15 400 forintra emelkedett az új szerződések átlagdíja, miközben a váltás mellett döntő autósok átlagosan 6 000 forinttal fognak kevesebbet fizetni az eddigi biztosítójuk által megajánlott díjhoz képest - közölte a cég a Privátbankárral.

Ők halászták el a legtöbb embert

A biztosításközvetítő portál adatai azt mutatják, hogy az új ügyfelekért folytatott év végi versenyben a K&H mondhatja majd magáénak a legtöbb új szerződőt. Immár az is biztossá vált, hogy az Union kerül a második helyre, a harmadik legnépszerűbb biztosító pedig a Groupama lesz. A biztosítást váltók 67 százaléka e három szereplő valamelyikével kötötte meg új szerződését.

Az új szerződők megtakarításának mértéke igen széles sávban mozog: miközben az érintettek 37 százaléka éves szinten több mint 5 000 forintot spórolt a váltással, 26 százaléknyian kevesebb mint 500 forint megtakarítást értek el. A váltók közül sokan nem az így megtakarítható összeg miatt váltottak, hanem az MKB biztosító kivonulása miatt voltak kénytelenek lépni. (Az MKB-tól eljövő ügyfelek egyébként átlagosan 5 százalék alatti mértékű díjnövekedéssel szembesültek az eddig fizetett díjukhoz képest.)

Még három nap van a döntésre

„Az év végi évfordulós szerződések felmondásának legkésőbb december elsején éjfélig igazoltan be kell érkezniük a biztosítókhoz – figyelmeztet Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Emiatt az összehasonlító portálok zöme csütörtökön már csak korlátozásokkal fogad be felmondási megbízást. A Netrisk.hu minden olyan megbízást teljesít, amely csütörtökön 14 óráig beérkezik, feltéve, hogy az adott szerződésre van érvényes alkuszi megbízás is.”

Az év végi évfordulós ügyfelek esetében a december 1-i határidő ugyanakkor csak a jelenlegi szerződés felmondására vonatkozik: új szerződés megkötésére egészen december 31-én éjfélig van lehetőségük. Ez jó hír az MKB érintett ügyfeleinek, akiknek a januári évfordulós szerződéseit az elmúlt hetekben mondta fel a kgfb-piacról kivonuló biztosító. A Netrisk.hu adatai ugyanis azt mutatják, hogy a mai napig csupán az érintettek 60 százaléka gondoskodott új biztosításról. December végéig mindnyájuknak lépniük kell, ellenkező esetben január elsejétől kötelező biztosítás nélkül maradhatnak: így a fedezetlen időszakra vonatkozóan komoly pótdíjra számíthatnak, ha pedig balesetet is okoznak, komoly kártérítési kötelezettség is sújthatja őket.

Címkék: Vásárló Kgfb Netrisk

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG