A biztonságos szex minden életszakaszban fontos, mégis, ahogy öregszik az ember, egyre ritkábban jön szembe a figyelmeztetés. „Kényelmetlen, kiszakad, nem érzek semmit”, szólnak a kifogások, a nem kívánt terhességek és a nemi betegségek száma pedig egyre növekszik. A Business Insider egy 2010-es, világszintű tanulmányra hivatkozva azt írja: a férfiak 45, a nőknél pedig 63 százalék nem használ óvszert, akkor sem, ha új partnerük van. A LELO dolgozóinak végül elege lett a picsogásból, és úgy döntöttek: megreformálják az óvszergyártást. Így született meg a HEX.
A közösség ereje
A luxusvibrátorairól és egyéb szexuális kiegészítőiről híres svéd cég nyolc évvel ezelőtt határozta el magát a projekt mellett, ami végül idén ért be: a HEX piacra dobását közösségi finanszírozásból oldották meg, több mint 1 millió dollárt gyűjtöttek össze az Indiegogón. Az első látásra teljesen hétköznapinak tűnő latex óvszer speciális, hatszögekből álló kialakítása megakadályozza, hogy lecsússzon vagy kiszakadjon aktus közben.
Ezt egyébként igen látványosan tesztelték a termék bemutatóján: a koton annak is ellenáll, ha tűvel vagy egy tollal támadnak rá (bár kétségtelen, hogy egy hétköznapi aktus esetén a körmünk jelentheti a legveszélyesebb fegyvert). A szakadás ugyanis csak a következő hatszög határáig terjed, nem foszlik le az egész, mint egy hagyományos óvszer tenné.
Dizájn vagy tényleg hasznos?
Azt egyelőre még nem lehet pontosan tudni, hogy jobban véd-e a már jól ismert, egyéb márkák óvszereinél, az azonban kétségtelen, hogy a LELO-nak sikerült megragadnia a fiatalok figyelmét az új dizájnnal: a támogatók majdnem háromnegyede a 90-es évek végén született, egyben ők a legaktívabbak szexuális téren. A HEX egyelőre meglehetősen borsos, 19,90 dolláros (kicsit több, mint 5000 Ft) áron mozog, ennyiért 12 darabot vásárolhatunk, egyelőre csak a gyártótól, a tervek szerint azonban hamarosan világszerte bárhol hozzájuthatunk majd.