A Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül - értéket tekintve - kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53%) és műfogsor-rögzítőből, illetve -tisztítóból (52%). Jelentős még a patikák súlya az első félév adatai alapján naptejnél (22%), lábápoló szereknél (17%), arcápoló készítményeknél (16%), babaápoló szereknél (14%), továbbá teánál és intim szappannál (9-9%), szúnyogriasztónál és ajakápoló szereknél (8-8%).
A közlemény szerint figyelemre méltó a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez pedig a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat.
A száraz babaételek értékesítése ugyanakkor kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik, a patikákat ezen a téren a drogériák követik, nekik egyharmados a részesedésük. Rajtuk kívül még a hipermarket csatorna játszik figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagasló a bolttípusok között. A patikák ezen a téren leginkább az arc- és szemránckrémek értékesítésében jeleskednek.
Privátbankár