A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek, az idei első félévben több mint 6 milliárd forint forgalmat értek el ezen a területen a patikák – olvasható a Nielsen közleményében. A legnagyobb kereslet a babaételek iránt mutatkozott meg.
A Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül - értéket tekintve - kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53%) és műfogsor-rögzítőből, illetve -tisztítóból (52%). Jelentős még a patikák súlya az első félév adatai alapján naptejnél (22%), lábápoló szereknél (17%), arcápoló készítményeknél (16%), babaápoló szereknél (14%), továbbá teánál és intim szappannál (9-9%), szúnyogriasztónál és ajakápoló szereknél (8-8%).
A közlemény szerint figyelemre méltó a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez pedig a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat.
A száraz babaételek értékesítése ugyanakkor kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik, a patikákat ezen a téren a drogériák követik, nekik egyharmados a részesedésük. Rajtuk kívül még a hipermarket csatorna játszik figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagasló a bolttípusok között. A patikák ezen a téren leginkább az arc- és szemránckrémek értékesítésében jeleskednek.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az
Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is
készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.