A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek, az idei első félévben több mint 6 milliárd forint forgalmat értek el ezen a területen a patikák – olvasható a Nielsen közleményében. A legnagyobb kereslet a babaételek iránt mutatkozott meg.
A Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül - értéket tekintve - kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53%) és műfogsor-rögzítőből, illetve -tisztítóból (52%). Jelentős még a patikák súlya az első félév adatai alapján naptejnél (22%), lábápoló szereknél (17%), arcápoló készítményeknél (16%), babaápoló szereknél (14%), továbbá teánál és intim szappannál (9-9%), szúnyogriasztónál és ajakápoló szereknél (8-8%).
A közlemény szerint figyelemre méltó a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez pedig a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat.
A száraz babaételek értékesítése ugyanakkor kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik, a patikákat ezen a téren a drogériák követik, nekik egyharmados a részesedésük. Rajtuk kívül még a hipermarket csatorna játszik figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagasló a bolttípusok között. A patikák ezen a téren leginkább az arc- és szemránckrémek értékesítésében jeleskednek.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.