3p
Aki volt már fesztiválon és próbált telefonálni, biztosan érti, hogy a résztvevők miért leginkább üzenetküldő alkalmazáson keresztül és vizuális tartalmakkal kommunikálnak egymással – legyen szó a baráti kapcsolattartásról vagy a randiszervezésről. A bulizók élményeiket leginkább fénykép formájában osztják meg a közösségi csatornákon.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Üzenetküldő alkalmazások, telefonhívás és SMS – sorrendben ezek bizonyultak a legnépszerűbb kapcsolattartási módnak a Szigeten. A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber, közel 400, több mint 40 országból érkezett fesztiválozó megkérdezésén alapuló felmérése szerint a bulizók közel 60 százaléka üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikált barátaival az eseményen, míg az SMS csupán 50 százalékánál merül fel ilyen célból.

A fesztiválozók kilenctizede küldött fényképet ismerőseinek koncertélményeiről, de több mint 50 százalék videóval is tudósított az eseményről. Fényképek milliói készülhetett a fesztivál idején: a válaszadók fele több mint 50, míg a fesztiválozók negyede száznál is több fényképet készített a hét során. A kutatás szerint a Viber-felhasználók ennél is nagyobb arányban választották az önkifejezés e módját: 60 százalékuk több mint 50, közel harmaduk pedig több mint 100 fotót készített.

Szinte minden megkérdezett használt valamilyen üzenetküldő appot, többségük a Viber segítségével kommunikál. A válaszadók kétharmada rendszeresen használt matricákat online kommunikációja során. Az audiovizuális tartalom így láthatóan háttérbe szorítja a szöveges beszámolókat, hiszen a bulizók kevesebb, mint harmada osztotta meg szavakkal, illetve kevesebb mint tizedük hangfelvétellel élményeit.

Az otthoniakkal folytatott kommunikációban is felzárkóztak az üzenetküldő alkalmazások a hagyományos telefonhívásokhoz, megelőzve az SMS népszerűségét: a fesztiválozók 55 százaléka említette az appokat e körben a kapcsolattartás eszközeként.

A férfiak randiznak, a nők fotóznak

Az okostelefonos alkalmazásokat nagyjából azonos arányban használták a nők és a férfiak, a matricák használata ugyanakkor valamivel nagyobb arányban jellemezte a hölgyeket a Szigeten. A fesztiválélmények megosztásakor ugyanakkor a férfiak nagyobb arányban használtak videókat.

A Viber kutatása szerint a fesztiválfotózás egyértelműen a hölgyek „sportja”: harmaduk több mint 100, közel ötödük több mint 200 képet készített az eseményen, míg a férfiaknak csupán kevesebb mint tizede sorolta magát e két kategóriába.

A Sziget-randevúkat inkább a férfiak részesítik előnyben: 90 százalékuk nem zárkózott el ennek lehetőségétől. A találkozó megszervezésekor a válaszadó férfiak az üzenetküldő alkalmazásokat (közel 60 százalék), a hölgyek pedig a hagyományos csatornákat részesítik előnyben. A Viber-felhasználók közül minden második üzenetküldő alkalmazáson keresztül szervezné meg a randevút, miközben a telefonhívás vagy az SMS csupán harmaduk számára lenne opció ezen a téren.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG