3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki volt már fesztiválon és próbált telefonálni, biztosan érti, hogy a résztvevők miért leginkább üzenetküldő alkalmazáson keresztül és vizuális tartalmakkal kommunikálnak egymással – legyen szó a baráti kapcsolattartásról vagy a randiszervezésről. A bulizók élményeiket leginkább fénykép formájában osztják meg a közösségi csatornákon.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Üzenetküldő alkalmazások, telefonhívás és SMS – sorrendben ezek bizonyultak a legnépszerűbb kapcsolattartási módnak a Szigeten. A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber, közel 400, több mint 40 országból érkezett fesztiválozó megkérdezésén alapuló felmérése szerint a bulizók közel 60 százaléka üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikált barátaival az eseményen, míg az SMS csupán 50 százalékánál merül fel ilyen célból.

A fesztiválozók kilenctizede küldött fényképet ismerőseinek koncertélményeiről, de több mint 50 százalék videóval is tudósított az eseményről. Fényképek milliói készülhetett a fesztivál idején: a válaszadók fele több mint 50, míg a fesztiválozók negyede száznál is több fényképet készített a hét során. A kutatás szerint a Viber-felhasználók ennél is nagyobb arányban választották az önkifejezés e módját: 60 százalékuk több mint 50, közel harmaduk pedig több mint 100 fotót készített.

Szinte minden megkérdezett használt valamilyen üzenetküldő appot, többségük a Viber segítségével kommunikál. A válaszadók kétharmada rendszeresen használt matricákat online kommunikációja során. Az audiovizuális tartalom így láthatóan háttérbe szorítja a szöveges beszámolókat, hiszen a bulizók kevesebb, mint harmada osztotta meg szavakkal, illetve kevesebb mint tizedük hangfelvétellel élményeit.

Az otthoniakkal folytatott kommunikációban is felzárkóztak az üzenetküldő alkalmazások a hagyományos telefonhívásokhoz, megelőzve az SMS népszerűségét: a fesztiválozók 55 százaléka említette az appokat e körben a kapcsolattartás eszközeként.

A férfiak randiznak, a nők fotóznak

Az okostelefonos alkalmazásokat nagyjából azonos arányban használták a nők és a férfiak, a matricák használata ugyanakkor valamivel nagyobb arányban jellemezte a hölgyeket a Szigeten. A fesztiválélmények megosztásakor ugyanakkor a férfiak nagyobb arányban használtak videókat.

A Viber kutatása szerint a fesztiválfotózás egyértelműen a hölgyek „sportja”: harmaduk több mint 100, közel ötödük több mint 200 képet készített az eseményen, míg a férfiaknak csupán kevesebb mint tizede sorolta magát e két kategóriába.

A Sziget-randevúkat inkább a férfiak részesítik előnyben: 90 százalékuk nem zárkózott el ennek lehetőségétől. A találkozó megszervezésekor a válaszadó férfiak az üzenetküldő alkalmazásokat (közel 60 százalék), a hölgyek pedig a hagyományos csatornákat részesítik előnyben. A Viber-felhasználók közül minden második üzenetküldő alkalmazáson keresztül szervezné meg a randevút, miközben a telefonhívás vagy az SMS csupán harmaduk számára lenne opció ezen a téren.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG