Míg télen minden tizenötödik, a nyári hónapokban minden tizedik használtautó-keresést kabrió autóra indítanak – közölte a Privátbankár.hu szerkesztőségével Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. A kínálat a kereslettel párhuzamosan mozog: ezekben a hónapokban havonta 3 300 kabrióhirdetés jelenik meg, ami másfélszerese a szezonon kívüli értéknek.
A németek tarolnak
Kemény tető vagy vászon? Nem ezen múlik az életed A kivitelt vizsgálva a vászontető és a nyitható keménytető aránya a kínálatban 60-40 százalék. Bár sokan a keménytetős változatokat biztonságosabbnak tartják, egy, az ADAC által a közelmúltban elvégzett borulásos teszt azt mutatta, hogy a legfontosabb szempont a tető berogyásának megakadályozására nem a tető anyaga (amely az esetek jó részében amúgy is fel van nyitva), hanem a szélvédőt is tartó A oszlop megfelelő szilárdsága. |
A használt kabriók kínálatát legnagyobb részben német gyártmányú autók teszik ki. A három leggyakoribb márka: a BMW, a Volkswagen és a Mercedes alkotja a teljes kínálat 40 százalékát, de 6-6 százalékkal van jelen a palettán az Opel és az Audi is.
A jelenleg kínált legidősebb példány egy 78 éves, kitűnő állapotnak örvendő Fiat Topolino.
4 milliós átlag: a Ferraritól a lerobbant verdákig
A kabriók jelentő részét második vagy harmadik autóként, szezonálisan üzemeltetik. Az ilyen kivitellel meghirdetett összes autó átlagára csaknem eléri a 4 millió forintot, ami több mint 2 és félszerese az összes meghirdetett személyautó alig másfél milliós átlagárának.
A kabriók közül jelenleg a legtöbbet – több mint 65 millió forintot – egy Ferrari 458 Italia Spider automata váltós autóért kérnek. A legerősebb, csaknem 800 lóerős példány, egy Ford Mustang Eleanor Shelby ugyanakkor már kevesebb mint húszmillióért is a miénk lehet. A paletta másik végén 120-150 ezer forintért már válogathatunk huszonéves kabriók között. Igaz, ezen az árszinten a legtöbbször valamilyen hiányossággal is számolnunk kell – jobb esetben az érvényes okmányok hiányával, rosszabb esetben valamilyen műszaki hiányossággal –, amelyek pótlása jelentősen növelheti a végső vételárat.